Sa Petrom Janoševićem na I(aj)T(i) – Old school tip u dobu digitalizacije

“Moda prolazi, stil je večan”, reči su koje najbolje opisuju Petra Janoševića, “nesuđenog pravnika”, dugogodišnjeg urednika prestižnih modnih magazina i sadašnjeg glavnog urednika Harper’s BAZAAR-a . Oduvek je voleo lepu garderobu i aksesoare, a njegovo interesovanje za modu datira još iz gimnazijalskih dana, kada je počeo da prati trendove na domaćoj i svetskoj sceni. Za pcpress.rs otkriva u kojoj meri je svet mode digitalizovan.

Dan započinješ pogledom na ekran telefona ili kroz prozorska okna?

Moja jutarnja rutina podrazumeva lagano ispijanje kafe i proveru mailova na telefonu – iPhone 8 Plus, koji je fenomenalan gedžet od koga se ne odvajam ujutro.

Bio si stalni član žirija u Wannabe blogger reality show-u. Zapamćen si po komentarima „bez dlake na jeziku“. Da li u Srbiji, u ovom momentu, blogeri ili jutuberi diktiraju trendove?

Drago mi je da se sećate mog angažmana u Wannabe bloger šou, a još više britkih komentara. Mislim da sam uvek iskren, nepretenciozan, ali jasan u stavu da stvari-pojave-situacije-stajlinge treba nazvati pravim imenom. Nesumnjiv je trenutni uticaj blogera i jutjubera u digitalnom svetu, ali mislim da je to neko trenutno, mahnito stanje koje ne verujem da će dugo trajati, ukoliko pomenuti ne počnu da rade na sebi. Miljenici su advertajzera, ali ne mislim da su trendseteri već više prezenteri plaćenih sadržaja. U tome i jeste izazov opstajanja na duže staze.

Pročitajte i:  Korisnici SoundClouda od sada mogu da dele svoj sadržaj na Instagram Story

Zbog loše finansijske situacije u Srbiji, žene su sklone online/offline kupovini „fake“ odevnih predmeta i aksesoara. Kakvo je tvoje mišljenje o tome?

Smatram da ne treba kupovati fake stvari, ukoliko nam finanasije ne dozvoljavaju da nosimo skupe originale. Trebalo bi da se okrenemo mas brendovima koji su nam dostupni.

U kojoj meri digitalne tehnologije pomažu u kreaciji i realizaciji magazina?

Jednostavno je nezamislivo stvarati magazin bez digitalnih tehnologija. Tim putem pratimo najnovije vesti, gledamo revije u real time-u, iako smo hiljadama kilometara daleko od mesta dešavanja. Svakodnevno komuniciramo sa partnerima i saradnicima na drugim kontinentima i različitih vremenskih zona. Takođe, koristimo najnovije programe za obradu fotografija…

Kakvo je tvoje viđenje online kupovine odeće i koji je odnos cene i kvaliteta?

Ne praktikujem ovaj vid kupovine s obzirom da nismo deo EU, pa moramo da plaćamo visoke carinske takse ili velike troškove poštarine. Ukoliko se ne kupuju prepoznatljivi brendovi proverenog kvaliteta, uvek je tricky šta možete da dobijete na kućnu adresu. Treba biti oprezan prilikom kupovine, posebno kod izbora veličina, jer mogu da budu nestandardne, pogotovu ako je u pitanju roba iz Kine.

Imaš li utisak da IT-evci, bilo da su žene ili muškarci, imaju specifičan stil odevanja i koje je tvoje mišljenje o tome?

Hahahaha. Mogu reći da imaju pomalo geek style. Ne mare mnogo za modu.

Kao urednik jednog modnog magazina u prilici si da putuješ na razne zanimljive destinacije. Da li koristiš travel aplikacije?

Često sam u prilici da putujem, pa koristim Google Maps u offline modu. To je aplikacija koju ću obavezno instalirati pre polaska na put.

Aktivan si na društvenim mrežama. Koja ti je omiljena?

Ne mogu da zamislim sebe neaktivnog na nekoj društvenoj mreži. Za sada mi je omiljeni Instagram, ali smatram da uskoro i na ovoj socijalnoj mreži mora nešto da se pomeri unapred, inače će postati dosadna.

Kakav je tvoj stav po pitanju primene virtuelne realnosti u modi?

Moda je vrlo realna, čak i kad nije primenjiva nekima ili većini. Virtuelna realnost je nešto imaginarno, a odevni komadi su realni.

Da li ti je šetnja psa Lea omiljena rekreacija ili koristiš neke fitnes aplikacije za održavanje forme?

Vidim da me pratiš na Instagramu. Tamo često postavljam fotografije svog mini-jorkija, Lea. Nisam fan fitnesa, pa ne koristim fitnes aplikacije. Mada, neki moji prijatelji ga koriste i vrlo su zadovoljni.

Da li ti se život pod uticajem savremenih tehnologija previše digitalizovao ili se i dalje kreće u vintage okvirima?

Život nam se svima digitalizovao. Preciznije, svakodnevica je digitalizovana. Ali, još uvek sam old school tip – sve volim da zapišem na papiru, sabiram na digitronu i uvek imam olovku u tašni.

Facebook komentari: