ASUS Zenbook

Samovozeći bicikl koji su razvili inženjeri kompanije Huawei može da radi bez vozača

S konceptom sistema autonomne vožnje koji svakodnevno napreduju, Huawei inženjeri su razvili samovozeći bicikl koji može da radi bez vozača.

PCPress.rs Image

Vozilo opremljeno automatskim sistemom upravljanja

Novo predstavljeni bicikl može samostalno da stoji i u potpunom balansu čak i na najtanjim površinama, dok takođe uključuje niz impresivnih karakteristika kao što su visoko precizni senzori, kamere za prepoznavanje slike i AI tehnologija koja omogućava njegovu autonomnu vožnju.

Zhihui Jun, jedan od Huawei inženjera koji su učestvovali u tom poduhvatu, ideju za ovaj projekat dobio je nakon što se povredio u biciklističkoj nesreći. Da bi realizovao ovaj efikasan samovozeći bicikl, tim je morao da opremi vozilo automatskim sistemom upravljanja sa mrežom senzora percepcije i računarskim čipom sa dovoljnom računarskom snagom. Pored toga, inženjeri su morali da primene set algoritama percepcije i upravljanja zasnovanih na prethodnom hardveru. Kao prvi korak, programeri su počeli da modeliraju virtuelni bicikl u CAD-u, dodajući pritom niz detalja koji bi ga mogli transformisati u automatsko vozilo bez vozača. Instalirali su dva velika motora bez četkica i upravljački mehanizam, a zatim su dodali senzor opremljen RGBD dubinskom kamerom, akcelerometrom, žiroskopom i lidarom.

Pročitajte i:  Značajan globalni rast prodaje telefona u Q1 2021

Bicikl koristi litijumsku bateriju 6S modela aviona, koja traje oko 2-3 sata, a glavni kontrolni računski modul smešten je tačno ispod sedišta, iznad zadnjeg točka. Kako bi se osiguralo da bicikl stoji samostalno, tim je usvojio kontrolni modul koji koristi moment rotacije diska, isti sistem koji se primenjuje i na veštačke satelite. Mali senzor visoke preciznosti otkriva nagib i vraća podatke modulu za kontrolu stava kako bi mogao samostalno da stoji. Pored toga, tvorci su ugradili sistem koji zadnje točkove rotira direktno motorom bez pedaliranja. Računarsku jedinicu bicikla razvio je sam Zhihui Jun, koristeći Huawei ascend 310 kao AI procesor, kao i kompanijsku uslugu orkestracije aplikacija.

Koristeći AI tehnologiju i robotske funkcije, ‘um’ bicikla je sposoban za perceptivno razmišljanje i donošenje odluka. Da bi procenili i poboljšali algoritam upravljanja biciklom, inženjeri su testirali vozilo u virtuelnom fizičkom okruženju pre izvršenja konačne procene u stvarnom životu. Zahvaljujući algoritmima i dizajnu, bicikl je položio vozački ispit za autopilot, pokazavši se nezavisnim, stabilnim i u potpunoj ravnoteži.

Pročitajte i:  Huawei će 2. juna zvanično predstaviti HarmonyOS

Izvor: Designboom

Facebook komentari:
5G i IoT - specijalno izdanje

Tagovi: , ,

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.