SAP: Ulaganje u zaposlene – ulaganje u uspešnu budućnost kompanije

Nastavljajući niz odlično organizovanih i dobro posećenih interaktivnih online skupova, SAP je 12. maja organizovao Human Experience samit, tokom koga je niz zanimljivih govornika podelio svoja iskustva iz oblasti ljudskih resursa.

PCPress.rs Image

Lideri iz srca, a ne iz glave

Pred menadžmentom su novi izazovi, jer mladi i talentovani ljudi prilikom zapošljavanja sve veću pažnju posvećuju korporativnoj kulturi, pa pored plate i drugih materijalnih benefita, veliku ulogu pri odlučivanju ima i to koliko je kompanija u kojoj konkurišu za posao „na glasu“, kakve su mogućnosti za stručno usavršavanje i napredovanje. Moderan šef treba da vodi, ali i da ne sputava. Umesto klasičnog upravljanja „iz glave“, potrebno je rukovodi „iz srca“. Kako to postići? Za početak treba razmisliti kakvog šefa bi voleli.

U drugoj godini pandemije, HR je postao više strateški i konceptualan. Služi kao referentna tačka za zaposlene i kao odskočna daska za buduće karijere. To zahteva sposobnost upravljanja emocijama zaposlenih i brigu o njihovoj dobrobiti. Uvid u stanje timova je omogućen od strane digitalne tehnologije, koja pomaže i podstiče kreiranje atmosfere zajedništva i čini nas humanijim,” – rekao je Jakob Kiblboeck, SAP SuccessFactors Director for Central and Eastern Europe.

Digitalizacija nije samo oprema

Digitalizacija je tema o kojoj se mnogo priča već godinama, ali mnogi ne shvataju da digitalizacija nije samo ulaganje u nove tehnologije i opremu. Za potpunu i uspešnu digitalizaciju neophodno je da svaki zaposleni, svaki tim unutar kompanije razume šta se dešava, prihvati zajednički cilj i unapredi svoje veštine. Ako su zaposleni spremni za digitalizaciju, onda će i rezultat biti dobar. Veštine koje su neophodne nisu uvek tehnološke. Ključne stvari su radoznalost, spremnost na učenje i usvajanje novih znanja, kao i sposobnost prilagođavanja promenama. Čak je i Steve Jobs dopunio svoju čuvenu rečenicu „One more thing“, tako da pošalje poruku da treba stalno učiti i da uvek postoji još jedna stvar koju možete naučiti. Samo dobro obučeni ljudi mogu da iskoriste proces digitalizacije u potpunosti.

Cilj digitalizacije treba da bude poboljšanje korisničkog iskustva, ali u pozadini svega stoje podaci, a tu na senu stupa SAP sa svojim alatima, koji omogućavaju jednostavnu obradu i analizu podataka.

PCPress.rs Image

Dobar primer iz Srbije

Posebno je bilo zanimljivo izlaganje Suzane Marović, direktorke Sektora za razvoj u Direkciji za ljudske resurse u Telekomu Srbija. Nezadovoljan prethodnim rešenjem, Telekom je odlučio da pređe na novu platformu, a izbor je pao na SAP SuccessFactors, platformu za upravljanje ljudskim iskustvom (HXM), koja transformiše upravljanje ljudskim resursima. Iako je implementacija i dalje u toku, već i postojeći aktivni moduli su pokazali da je Telekom doneo pravu odluku. SAP SuccessFactors omogućava bolju analizu podataka o zaposlenima i olakšava donošenje odluka. Iako nisu imali mnogo otvorenih pozicija za zapošljavanje, u Telekomu su zabeležili veliku posećenost i više od 7000 prijava za posao. Uz SAP-ovo rešenje kvalitetna obrada tolikog broja prijava je bila neuporedivo lakša.

PCPress.rs Image

Nova rešenja i osluškivanje želja korisnika

Na kraju dana nametnuo se zaključak da će SAP Human Experience samit biti zapamćen po brojnim zanimljivim izlaganjima i primerima iz prakse. SAP konstantno radi na implementaciji novih tehnologija, pre svega cloud rešenja. Prelazak na novu platformu je pun izazova, čega su u SAP-u potpuno svesni, pa u skladu sa željama korisnika omogućavaju kontinuitet korišćenja dosadašnje platforme, ali i pružaju mogućnost prelaska na nova rešenja.

Autor: Saša Pantelić

Facebook komentari:
SBB

Tagovi: , , , , ,