Snapchat redizajniran da liči na Facebook

Popularna društvena mreža Snapchat doživela je značajne promene koje se mogu porediti sa eksperimentom Marka Zuckerberga u Srbiji.

snapchat društvena mreža

Vlasnik Snapchata, Evan Spiegel, najavio je značajne promene koje će promeniti iskustvo korisnika ove sve popularnije mreže. Ključna promena u redizajnu je deljenje prijatelja i profesionalnih objava u dve kolone. Na ovaj način će se postići efekat sličan onom koji je postigao Facebook eksperimentišući u Srbiji i još četiri zemlje. Iako se može pretpostaviti da iza svega stoji finansijski momenat, Spiegel napominje da je sve urađeno pre svega zbog korisnika:

Razdvajanjem društvenog dela i medija pravimo veliki korak ka jačanju komunikacije među prijateljima, a u isto vreme unapređujemo odnos sa medijima. Objave će se sada formirati na osnovu interesovanja korisnika, slično kao što to radi Netflix.”

Osnovna ideja iza velikog redizajna je želja da se poveća broj korisnika u odnosu na konkurenciju iza koje stoji Mark Zuckerberg, a to su Facebook i Instagram. I dok je u Srbiji Snapchat izuzetno popularan kod tinejdžera (dok se stariji pitaju u čemu je fora), to očigledno nije bilo dovoljno za Evana. Čini se da je Evan malo gledao preko ograde šta radi konkurencija, što mu je dalo ideju kako da napravi novi poslovni model.

Pročitajte i:  Na mračnoj strani interneta

Kako izgledaju Snapchat promene?

Sve poruke i akcije prijatelja, tj. Stories, naći će se s leve strane kamere, sortirane po tome s kim najviše komunicirate. Objave se automatski prikazuju na način da se prvo vide objave najbližih prijatelja a ne onih koji najviše postuju. Sa desne strane se nalazi kolona Discover koja prikazuje javne ličnosti koje pratite kao i medije za koje ste zainteresovani. Ova strana se uređuje na osnovu vaših interesovanja.

Kako Snapchat nije altruistička aplikacija kojom upravlja bogati dobrotvor, i dalje vas očekuju oglasi između objava. Ipak, kako će sada raspored objava biti ličniji, Evan i ekipa se nadaju da će to prouzrokovati manje preletanja preko objava, čime će i oglasi biti vidljiviji. Sve ovo se dešava jer se Snapchat našao u priličnom problemu kada je u prošlom kvartalu imaju 30 miliona dolara manje od očekivanih prihoda. To se odrazilo na cene akcija kompanije, a samim tim i na lično bogatstvo kreatora Snapchata.

Postavlja se pitanje da li je ova promena došla prekasno – Facebook je već počeo da radi sličnu stvar, a Instagram je i dalje mnogo popularniji od Snapchata kome je glavni adut maskiranje korisnika u psiće. Na ovaj način je i odgovoreno na kritike da je aplikacija konfuzna (za sve korisnike koji nisu tinejdžeri), pa ostaje nada da će doći do rasta broja korisnika. Uvođenje ovih promena najavljeno je za petak, 1. decembar.

Pročitajte i:  Facebook Messenger dobija autoplay video reklame

Izvor: Snap

Facebook komentari: