PC Press - Telefoni, leto 2020

Socijalno distanciranje šansa za esports takmičenja

Usled pandemije korona virusa i sveopšteg apela da se ljudi ne druže i ne okupljaju u grupe kako bi se sprečilo širenje zaraze, bar neka industrijska grana može da doživi procvat. Dok su ulice prazne, ljudi se sve više okreću svojim računarima i generalno online servisima. Naime, streaming servisi kao što su Netflix, YouTube, Twitch, Mixer i Hulu iz nedelje u nedelju dostižu rekorde gledanosti. Forumi i društvene mreže su takođe postale mnogo aktivnija mesta nego što su to bila pre samo mesec dana.

Dok se jednom ne smrkne…

U toj grupi su i esport takmičenja. Praktično svaka esport liga unapredila je svoje mogućnosti da se mečevi odigravaju samo online. Na sreću, oni su se za ovako nešto pripremali već godinama (mislimo na online igranje, a ne na korona virus), pa su mnoge od njih već imale spremnu većinu potrebne opreme i infrastruktu. Na primer, organizacije kao što su LCS, Overwatch League i ESL Pro League, uspeli su da se prebace, makar na rudimentarno streaming-only igranje čime su napravile ogroman korak ka spašavanju čitave sezone.

Pročitajte i:  Disney ima više od 100 miliona pretplatnika streaming servisa

OWL je 28. I 29. marta održao svoj prvi online vikend, a odmah posle toga i Blizzard Entertainment je najavio da će svoju regularnu sezonu završiti na isti način. LCS je 13. Marta suspendovao svoju ligu, da bi samo nakon četiri dana objavio termine online turnira i mečeva.

Prilika za oglašivače

Ovo je šansa i za oglašivače. S obzirom da su tradicionalne sportske utakmice otkazane, najveći brendovi videli su šansu u esports ekosistemu. Na primer, NASCAR i Fox Sports organizovali su prvu eNASCAR iRacing Pro Invitational Series, takmičenje u simulacijama u kojima će učestvovati najpoznatiji NASCAR vozači. Prva trka održana je 22. marta, a pratilo ju je 903.000 gledalaca, dok je sledeću trku održanu narednog vikenda već pratilo 1.33 miliona gledalaca.

Generalno gledano, interesovanje za esport takmičenja je od januara do marta ove godine poraslo za 17 procnata, sa 1.75 milijardi minuta odgledanog sadržaja samo u martu ove godine. Očigledno je da su esports trenutno u zamahu, a na esports organizacijama je da taj zamajac iskoriste i održe i nakon što sve ovo prođe.

Pročitajte i:  Blogovanje i gejming su sada legitimni poslovi u Kini

Izvor: Engadget

Facebook komentari:
SBB

Tagovi: , , ,