Sony A57
Baziran na odličnom 16 Mp APS‑C CMOS senzoru, Sony A57 ne predstavlja samo poboljšanje verzije A55, već donosi i zgodniji raspored kontrola. Fiksno, poluprovidno ogledalo, optičko tražilo i pokretni LCD ukazuju da Sony nastavlja nadmetanje u SLT segmentu tržišta.
Telo modela A57 liči na klasične DSLR modele i, premda je plastično, odaje utisak solidne izrade, sa finom gumiranom površinom na rukohvatu. Zamerke prethodniku su urodile plodom. Rukohvat je povećan, kao i kapacitet baterije koja se brzo praznila, posebno češćom upotrebom elektronskog tražila. Ergonomski, ovaj model odgovara prethodnim Sony-jevim foto-aparatima koji svojim točkićima i Quick menijem ne odstupaju od ranije forme klasičnog DSLR-a. Na gornjem panelu nema LCD prikaza. Pored okidača nalaze se tasteri za kompenzaciju ekspozicije i ISO, pa je njihovo aktiviranje „glavnim” prstom (pa potom menjanje točkićem) nešto što dobro funkcioniše. Na zadnjem delu je dvoosni LCD displej sa uobičajenim komandama i tasterom za direktno startovanje video-režima. Među kontaktima je i onaj za eksterni mikrofon koji je važan za ozbiljnija snimanja i pomalo je neočekivan u ovoj klasi.
Ključna stvar u konstrukciji kamere je fiksno poluprovidno ogledalo. Korišćenjem elektronskog tražila više ne postoji potreba da se deo svetlosnog snopa skreće sa puta ka senzoru, pa je i mehanizam pokretnog ogledala izostavljen. Ogledalo ipak postoji jer mora da konstantno usmerava deo svetla na AF senzor. To ubrzava fokusiranje i omogućava da se ono nastavi i u toku kontinualnog i video snimanja, dok kamere s pokretnim ogledalom moraju čekati fazu reseta da bi se nakon njega fokusiranje nastavilo. Zato je ranije brzo, kontinuirano snimanje bilo vezano samo za profesionalne modele, a A57 omogućava 10 snimaka u sekundi (12 u 8,4 Mp crop režimu). Elektronsko tražilo smanjilo je gornju „grbu” profila i ima dva režima – Maximum Magnification (puna 800×600 rezolucija) i Standard koje koristi manji deo površine. Tražilo je kvalitetno, ali je ipak slabije od OLED varijante kod modela A65.
Pomenimo i neke manje bitne mogućnosti, koje ne nalazimo često. Prva je Auto Portrait Framing, režim u kome kamera, koristeći detekciju lica, rekadrira snimak na glavu modela, postavljajući mu oči na trećinu visine slike. Svoju verziju kadriranja kamera potom reskalira na pun format i snima paralelno sa osnovnom fotografijom korisnika. Ovaj algoritam „zna” u kom pravcu gleda vaš model, tako da se u postupku isecanja portreta neće desiti da objekat snimanja zuri u ivicu snimka, jer će ispred pogleda biti dovoljno prostora. Kada kamera radi up-scaling slike, bilo u prethodno opisanom ili u Intelligent Zoom režimu (2X povećanje), ona zapravo koristi ► Pixel Super Resolution tehnologiju koju Sony već ugrađuje u najnovije kompaktne modele i za koju fabrika tvrdi da omogućava kvalitet optičkog zuma.
Video-režim je posebno unapređen u odnosu na A55. Snimanje u punom HD režimu je očekivana opcija, a kako je AF senzoru potrebna prilično velika blenda da bi bio dovoljno osvetljen, autofokus je omogućen samo u P modu. Čak i bez autofokusa, korisnik može sasvim dobro kontrolisati oštrinu i ekspoziciju u A, S i M režimima. Manuelno je moguće postaviti i ISO vrednost (između 100 i 3200) ili aktivirati opciju Auto ISO u istom rasponu. Sve u svemu, A57 je dobra kamera za ulazak u DSLR svet, a vreme će pokazati kako će se Sony-jevi aduti proći na tržištu.
|
Sony SLT A57 |
Senzor slike |
APS-C CMOS (23.5*15.6 mm) (16,1 Mp) |
Video format |
MPEG-4, AVCHD, H.264 – 1920*1080 (50p, 25p), Stereo mic. |
Foto format |
RAW – 4912*3264 (3:2) |
Osetljivost (ISO) |
100 – 6.400 (12.800, 16.000, 25.600 bust) |
LCD |
TFT TrueBlack 3.0″ (921 K) – pokretni |
GPS |
Ne |
Tražilo |
Elektronsko (LCD – 1.440 K) |
Fleš |
1/160 s. (domet 10 m za ISO100) |
Memorija |
SD / SDHC / SDXC / Memory Stick Pro Duo / Pro-HG Duo |
Priključci |
USB 2.0, HDMI mini, EyeFi Wireless, eksterni mikrofon, Remote (opciono) |
Baterija |
7.V, 11.8Wh NP-FM500H lithium-ion (550 snimaka, 180 min video) |
Dimenzije i masa |
132*98*81 mm, 618 g |
Nenad Veljković