BIZIT plus

Spotify menja svoj royalty model tokom sledeće godine

Spotify-ev model autorskih prava će sledeće godine dobiti ogromnu rekonstrukciju kako bi „radnim umetnicima“ dao veći deo, navodi Music Business Worldwide. Počevši od prvog tromesečja 2024. godine, Spotifi će navodno primeniti tri promene koje imaju za cilj „borbu protiv tri odvoda na frontu autorskih prava“.

PCPress.rs Image

Poboljšanje otkrivanja prevara

Prvi je uspostavljanje minimalnog broja godišnjih tokova koje pesma mora da postigne pre nego što počne da generiše autorske naknade, što bi trebalo da demonetizuje pesme koje zarađuju manje od 5 centi mesečno.

Očigledno, iako ove numere čine mali procenat muzike na platformi — 99,5 procenata celokupnog monetizovanog sadržaja će i dalje zarađivati novac nakon ove promene — njihove autorske naknade i dalje koštaju Spotify desetine miliona dolara godišnje. Na osnovu proračuna Music Business Worldwide-a, numera mora da generiše 200 reprodukcija godišnje da bi mogla da zaradi 5 centi. Manji umetnici bi mogli da vide da se njihova ionako skromna zarada smanjuje kako bi popularni umetnici mogli da budu plaćeni više.

Pročitajte i:  Sve više korisnika: Spotify objavio rekordan rast

U međuvremenu, druga promena koja dolazi na platformu će iskoristiti njenu tehnologiju za otkrivanje prevara. Ako otkrije nezakonite aktivnosti, kao što je upotreba AI alata za stalno strimovanje numera i veštački povećanje broja slušanja, kompanija će svojim distributerima izreći finansijske kazne. Spotify se nada da bi sprovođenjem kazne po numeri mogao dugoročno odvratiti ljude od činjenja prevare u strimingu. Koliko je efikasan ovaj potez, naravno, zavisi od tačnosti tehnologije otkrivanja prevara kompanije.

Treća i poslednja promena u modelu naknade za uslugu će uticati na kreatore „sadržaja nemuzičke buke“, kao što su beli šum i binauralni ritmovi. U ovom trenutku, na Spotify-u postoji mnogo šumova dugih samo 31 sekundu, otpremljenih na taj način jer platforma plaća svaku reprodukciju koja je duža od pola minuta. Međutim, sa promenom koja navodno dolazi, Spotifi će zahtevati da ovi tragovi buke ispune minimalno vreme pre nego što mogu da generišu tantijeme.

Iako ovaj potez potencijalno može značajno da smanji zaradu kreatora buke, Spotify je prvobitno želeo da preduzme još drastičnije mere. Prema prethodnom izveštaju Blumberga, kompanija je razmatrala potpuno uklanjanje sadržaja bele buke sa svoje platforme i zabranu budućih otpremanja u ovoj kategoriji, jer bi to povećalo njen godišnji bruto profit za čak 38 miliona dolara. Spotify nije ni potvrdio ni demantovao ove promene — „Nemamo vesti koje bismo u ovom trenutku podelili“, rekao je portparol Music Business Worldwide — pa ćemo morati da sačekamo njegovo zvanično saopštenje da bismo znali da li su stvarne i kada biće sprovedeno ako je to slučaj.

Pročitajte i:  YouTube na udaru: Spotify dobio muzičke spotove

Izvor: Engadget

Facebook komentari:
Računari i Galaksija
Tagovi: