Starlink je sada dostupan u 32 zemlje

Starlink internet usluga je sada dostupna u 32 zemlje širom sveta. Zemlje i regioni označeni na mapi kompanije kao „dostupni“, uključuju delove Australije, Brazila, Čilea, SAD, Kanade i veći deo Evrope i sve zemlje mogu da dobiju opremu „odmah“.

PCPress.rs Image

Sve veća pokrivenost

Usluga se stalno širila od izlaska iz beta verzije prošle godine. Na početku, kompanija je navela da je usluga dostupna u 25 zemalja, ali sada je ovaj broj povećan za još 7 zemalja.

Starlink-ova mapa prikazuje oblasti označene kao „dostupne” svetlo plavom bojom, „lista čekanja” označena je srednje plavom bojom i zemlje u koje će „uskoro” stići Starlink internet iznačene su tamno plavom bojom.

Cene kompleta opreme su veće i sada iznose 549 dolara za vlasnike koji su rezervisali opremu odnosno 599 dolara za nove porudžbine. Oprema uključuje satelitsku antenu, postolje, napajanje i WiFi ruter. Cene usluga su takođe porasle sa 99 dolara na 110 dolara mesečno. Takođe, korisnici sada mogu da dobuju funkciju prenosivosti. Odnosno biće moguće poneti opremu sa sobom, uz dodatnih 25 dolara mesečno.

Kompanija prvenstveno cilja na udaljene regione koji se inače ne mogu povezati i imaju problem sa internet konekcijom. Brzine se kreću od 104,97Mbps za dolazni saobraćaj odnosno 12,04 Mbps za odlazni saobraćaj u SAD-u od četvrtog kvartala 2021. godine, skoro do fiksnih brzina interneta u SAD.

U teoriji, brzine rastu kako kompanija dodaje više satelita i zemaljskih stanica. Latencija je sporija od fiksnog širokopojasnog pristupa, ali daleko bolja od drugih satelitskih opcija uključujući druge internet provajdere.

PCPress.rs Image

Ipak nije sve išlo po planu kompanije. Astronomi su se žalili da su hiljade satelita u njenoj konstelaciji ometale posmatranja zemaljskog teleskopa, a kompanija je nedavno izgubila 40 satelita zbog geomagnetne oluje. Pored toga, licencu Starlink-a za rad u Francuskoj privremeno je poništio nacionalni regulator ARCEP, a konačna odluka se očekuje uskoro.

Izvor: Engadget

Facebook komentari:
SBB

Tagovi: ,