BIZIT plus

Tehnologija negativno utiče na obrazovanje

Antero Garcia – predavač na Univerzitetu Stanford i bivši učitelj u osnovnoj školi, tvrdi da digitalne platforme negativno utiču na sticanje znanja, a njegova knjiga na tu temu je već uzburkala javnost.

PCPress.rs Image

Garcia je bio prisutan kad su digitalni alati počeli da menjaju škole i živote učenika, a sve je opisao u knjizi Good Reception: Teens, Teachers, and Mobile Media in a Los Angeles High School. Nakon obimnog istraživanja je utvrdio da ova pomagala ne utiču pozitivno kao što se prvobitno verovalo, a to je posebno postalo očigledno tokom pandemije korona virusa, kad su učenici počeli da se oslanjaju na platforme Zoom i Google Classroom.

Profesor Garcia je otišao toliko daleko da tvrdi da alati zapravo „truju nove generacije“, a sva digitalna  pomagala je i sam koristio u nastavi. Nakon što je počeo da istražuje, došao je do zaključka da “kad se fokusiramo na pojedinačne alate, zanemarujemo veću šumu društvenih i kognitivnih izazova“. To znači da su moderne platforme suzile način na koji smo prvobitno koristili internet – sve nam je dato na tacni, pa više i ne istražujemo svet izvan izabranih društvenih mreža i nekoliko web stranica.

Pročitajte i:  OpenAI: Dan kada su roboti počeli da uče kao ljudi

Sve ovo znači da smo zapravo više ograničeni nego pre, jer ono što svakog dana saznajemo nam se servira na osnovu algoritama koji su sve bolji i precizniji (tako da korisnicima zapravo nude jedno te isto iz dana u dan).

Garcia na kraju ne kaže da bi trebalo odbaciti sve alate, ali poziva na oprez. Ovo posebno važi za najmlađe, jer – kako tvrdi Garcia – novi alati brišu inovativnost i smanjuju kapacitet za maštu učenika, ali i nastavnika.

Izvor: Stanford Report

Facebook komentari: