BIZIT plus

Tesla okončava sudski spor nakon tragične nesreće Modela X u kojoj je stradao inženjer iz Apple-a

Kompanija je potvrdila da je autopilot bio uključen, ali je insistirala da je vozač bio kriv.

PCPress.rs Image

Slučaj je zvanično zatvoren

Sredinom 2019. godine, porodica Apple-ovog inženjera Wei Luna Huanga tužila je Teslu godinu dana nakon što je on poginuo. Njegov Model X udario je u prepreku u Mountain View-u dok je bio uključen Autopilot. Taj slučaj je zvanično zatvoren, sada kada je proizvođač automobila rešio tužbu upravo na dan kada je trebalo da počno izbor porote.

Prema informacijama, advokati Tesle zatražili su od suda da zapečati sporazum o nagodbi. Kompanija ne želi da tačan iznos koji je platila postane javan. Kompanija nije želela da “ostali potencijalni tužioci (ili advokati tužilaca) vide iznos nagodbe kao dokaz o potencijalnoj odgovornosti Tesle za gubitke. To bi moglo da ima zahlađenje efekta na mogućnosti nagodbe u kasnijim slučajevima.”

Tesla je kratko nakon nesreće potvrdila da je Autopilot bio uključen u trenutku sudara. Takođe, kompanija je tvrdila da je Huang imao vremena da reaguje i da nije imao ometan pogled. U saopštenju za medije, kompanija je tvrdila da je vozač bio kriv. Tesla je navela da je jedini način za nesreću bio taj što Huang “nije bio pažljiv na putu, uprkos tome što mu je automobil pružao više upozorenja da to uradi.”

Pročitajte i:  Uberova elegantna električna usluga deljenja vožnje tek stiže do Njujorka

Huang je igrao igrice?

U tužbi, Huang-ovi advokati su ukazali na marketinške materijale Autopilota. Naime, Tesle sugeriše da su njeni automobili dovoljno bezbedni za upotrebu na putu bez potrebe da vozači neprekidno drže ruke na volanu.

Incident je postao dovoljno veliki da privuče pažnju Nacionalnog odbora za bezbednost saobraćaja NTSB. NTSB je sproveo istragu i otkrio da je Huang prethodno prijavio da automobil skreće sa autoputa na ranijim putovanjima. Zapravo, njegova porodica je navela da se on ranije žalio zbog toga što mu se automobil naginjao ka tačnoj prepreci u koju je udario i čak je prijavio to prodavcu Tesle. Ipak, Tesla nije mogla da reši taj problem. Takođe, agencija je zaključila da upozorenje o sudaru Tesle nije upozorilo vozača. Njegov sistem za hitno kočenje nije aktiviran onako kako je trebalo kada je automobil počeo da se kreće ka prepreci.

Takođe, NTSB je otkrio da je Huang igrao mobilnu igru na svom telefonu u trenutku nesreće. Jednostavno nije moglo da se utvrdi da li je telefon bio u njegovim rukama kada se nesreća dogodila. Prema izveštajima, Tesla se pripremala da sudu pokaže dokaz da je Huang igrao igru kada je udario, što su njegovi advokati porekli. Bez obzira na to ko je zaista kriv, suđenje bi ponovo privuklo pažnju na bezbednost Teslinog sistema pomoći vozaču. Prema nagodbi, stavljena je tačka na ovaj slučaj.

Pročitajte i:  VW EV “ne može da održi korak” u Kini

Izvor: Engadget

Facebook komentari:

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *