TikTok i YouTube: Trka za korisnike

Izgleda da TikTok polako pretiče YouTube, a po tome koliko vremena korisnici provedu u gledanju sadržaja. Naime, poslednji izveštaji pokazuju da TikTok korisnici u Velikoj Britaniji i Sjedinjenim Američkim Država više vremena posvećuju sadržajima nego YouTube korisnici.

PCPress.rs Image

Istina je da je YouTube još uvek najveći video servis – kako po broju korisnika, tako i po količini pogledanih videa, ali se čini da mlađi korisnici sve više biraju TikTok. Istraživanjem su obuhvaćeni samo Android uređaji, ali eksperti procenjuju da je situacija ista i kod iOS korisnika. Pored toga, TikTok je najviše preuzimana aplikacija tokom 2020. godine, dok je prosečno vreme koje korisnici provode u gledanju sadržaja još od aprila veće nego na YouTube platformi.

YouTube se protiv mlađe konkurencije bori već neko vreme, pa je YouTube Shorts još u maju izašao iz beta faze testiranja. Još tada  je najavljeno da bi u kratkom roku trebalo da stigne do većeg broja korisnika u Sjedinjenim Američkim Državama. Nova opcija je dobila premijum mesto u okviru YouTube aplikacije, što znači da se u imitiranje TikTok platforme polažu velike nade.

Pročitajte i:  TikTok pokrenuo viralnu video uslugu za dostavu hrane

PCPress.rs Image

Izgleda da pametni poslovni potezi ponekad podrazumevaju kopiranje uspešnih modela. Ni giganti kao što je YouTube ne prezaju od takvih koraka, a nova opcija je još u septembru 2020. testirana u Indiji. Baš kao i TikTok, korisnicima dozvoljava da snimaju i dele sadržaje koji ne traju više od jednog minuta. Snimci se otvaraju vertikalno, isto kao na konkurentskoj platformi, a isti je i način za pregledanje sadržaja. Tu su i opcije za lajkovanje, komentarisanje i deljenje videa, a jedina razlika je u tome što YouTube Shorts mogu da se gledaju i kao tradicionalni videi na običnim YouTube kanalima.

Shorts je uspeo jedino u Indiji, što i nije tako loše ako se u obzir uzme broj korisnika. To ne znači da TikTok ne ide napred i da uskoro neće postati najdominantniji među video servisima.

Izvor: Ars Technica

Facebook komentari:
SBB

Tagovi: , ,