Učionica iz snova: Škole za 21. vek

Kad učionica postane putokaz koji aktivira kompletan potencijal učenika – intelektualni, emocionalni i socijalni – i uvede ga u umetnost mišljenja protkanu dečjom verom da je sve moguće, kao rezultat dobijemo rad „I ja volim nekoga ko ima autizam!“

Nina Gavrilović i Tijana Beljić, učenice Osnovne škole Dule Karaklajić iz Lazarevca, ovim projektom pobedile su na nacionalnom takmičenju „Škole za 21. vek“ u organizaciji British Council‑a. Predstavile su ga i na Drugom digitalnom samitu Zapadnog Balkana, koji je održan 4. i 5. aprila 2019. godine u Beogradu.

Prvi zadatak koji je postavljen pred njih bio je da detektuju problem koji bi rešile upotrebom mikrobit‑a. One su odlučile da pomognu u rešavanju problema s velikim računima za vodu i grejanje u školi.

Budući da u školi postoje odeljenja za učenike s problemima u razvoju, primetile su da oni često ostavljaju otvorenu česmu, kao i to da je veliki problem napuštanje učionice. Spojile su sve u jedan projekat i pokušale mikrobit‑om da pomognu svom okruženju.

Uočavanje problema vodi ka rešenju

Zamislile su da ustanove za smeštaj osoba s razvojnim poremećajima imaju kontrolnu sobu s dežurnim osobljem koje bi reagovalo na signal mikrobit‑a. Na česme bi postavile uređaj s programom za kontrolu potrošnje vode. On funkcioniše tako što se u trenutku puštanja vode aktivira tajmer za uneti broj sekundi. Ukoliko se mikrobit u tom vremenskom okviru ne vrati u početni položaj, uključuje se zvučni signal.

Pročitajte i:  Škole za 21. vek - odgovor na izazove „smart“ vremena

Ako se ni posle zvučnog signala ne vrati u početni položaj, on šalje poruku u kontrolnu sobu. Uređaj je testiran i u vodokotliću u kome je zbog osetljivosti moguće ustanoviti i najmanje oticanje vode. Isti uređaj zakačen na bravu, sa isključenim tajmerom, poslao bi signal da je neko napustio prostoriju.

Uređaj za merenje odstupanja temperature funkcioniše tako što unesete željenu temperaturu i svako odstupanje za odabrani broj stepeni šalje se u vidu broja prostorije mikrobit‑u u kontrolnoj sobi. Sve funkcioniše u učionicama i posebno je značajno u prostorijama u kojima se koriste grejalice.

Nekima je potrebna pomoć

Učenici Tijaninog odeljenja, koji su prisustvovali konsultacijama u vezi s projektom, prepoznali su značaj svesti da oko nas postoje osobe kojima je potrebna naša pomoć. Oni su organizovali veliku akciju u kojoj su okupili predstavnike svih odeljenskih zajednica i 2. aprila, u cilju obeležavanja Međunarodnog dana autizma, organizovali šetnju od škole do gradske biblioteke. Pridružili su im se učenici iz predškolske ustanove, jedan broj građana donosio je pomoć u vidu balona i bedževa. Ispred biblioteke su od plavih papira, na kojima su ispisali poruke o ljubavi i prijateljstvu, pravili origami srca koja su delili prolaznicima.

Pročitajte i:  Intervju: Daniel Disney - O neophodnosti društvenih mreža u modernoj prodaji

Kao nastavak projekta, učenici su aplicirali u nekoliko fondacija od kojih su zatražili novac za opremanje Učionice iz snova za učenike s razvojnim poremećajima. Ova smart učionica imaće tri fotelje za odmor, 10 tablet računara i jedan pametni sto.

Energiju i ideje koju nose deca ne možemo opisati rečima.

Korisna adresa: britishcouncil.rs

Autor: Jelena Savković, majka jednog Vuka, rođena 17. aprila 1982. u Aranđelovcu, zaposlena u OŠ Dule Karaklajić u Lazarevcu kao profesor matematike i računarstva

Facebook komentari:

SBB

PC Press 10GbE
Tagovi: ,