BIZIT plus

YouTube Shorts: TikTok klon spreman za korisnike

Izgleda da pametni poslovni potezi ponekad podrazumevaju kopiranje uspešnih modela. Ni giganti kao što je YouTube ne prezaju od takvih poteza, pa je TikTok klon po imenu “YouTube Shortsstigao do korisnika u Sjedinjenim Američkim Državama.

PCPress.rs Image

Nova platforma je još u septembru 2020. testirana u Indiji, te baš kao i TikTok korisnicima dozvoljava da snimaju i dele sadržaje koji ne traju više od jednog minuta. Videi se otvaraju vertikalno, isto kao na konkurentskoj platformi, a isti je i način za pregledanje sadržaja. Tu su i opcije za lajkovanje, komentarisanje i deljenje videa, a jedina razlika je u tome što YouTube Shorts mogu da se gledaju i kao tradicionalni videi na običnim YouTube kanalima.

Najveća prednost TikToka jeste video editor koji korisnicima omogućava da na svoje sadržaje primenjuju brojne efekte, na osnovu čega je nastalo ono što se naziva „prepoznatljivim TikTok stilom“. YouTube Shorts editor sa druge strane nema ni približno toliko efekata, što je još jedna razlika koja odvaja dve platforme.

Pročitajte i:  Sud EU je odbacio pokušaj TikToka da zaustavi DMA antimonopolska pravila 

PCPress.rs Image

TikTok ima oko 40 miliona korisnika u Sjedinjenim Američkim Državama, a očekuje se da na globalnom nivou tokom 2021. godine dostigne milijardu. Najveći deo dolazi iz Kine, gde trenutno ima oko 400 miliona korisnika koji su aktivni svakog dana. YouTube je najveća video platforma na svetu, a već neko vreme se protiv konkurencije bori kopiranjem. Slično se dogodilo i 2015, kada je lansiran YouTube Gaming koji je i danas konkurencija za Twitch.tv kompanije Amazon.

Izvor: Ars Technica

Facebook komentari: