BIZIT 11 - prvi dan

Zablude o Telekomu

1-logo-ts Juče nam je stigao mail sa upozorenjem “Nije loše da znate i prosledite dalje”. Iako je uz sličan slogan primljeno mnogo pošte “religijsko-filozofskog” sadržaja, ovde se, već u drugom redu,  mogla uočiti konstrukcija koja je obećavala – “Elem, naš dragi Telekom nas pokušava opet "na foru" izraditi za pare”.
Suština poruke je bila da je na poleđini najnovijih telefonskih računa koje smo dobili, “sitnim slovima”, navedeno da je svim korisnicima automatski uključena nekakva “Omnifon” promotivna usluga, koja će biti besplatna do 1. avgusta. Autor poruke izrazio je (za ove prostore ne tako besmislenu) sumnju da će se tih 119 dinara + PDV, bez najave naplaćivati i nakon isteka promotivnog roka. Zatim, navedena je mogućnost da se, preko telefona 9813 i 064 1789, pomenuta usluga koju niste tražili, a uveli su vam je… može i odjaviti.

Sledi napomena da je ovo klasičan APP (ako prođe – prođe) pokušaj prevare i pribavljeno pravno objašnjenje koje citiramo:

“Pravnici kažu da mehanizam  tihog / prećutnog produženja ugovora (tacita reconductio) može da se primenjuje samo kod već zakonito zasnovanih ugovora, izjavom obe ugovorne strane, ako se u dužem vremenskom periodu ugovor uredno izvršava pa je istekao rok primene ugovora, a stranke se i dalje ponašaju na način koji ukazuje da one žele nastavak tog odnosa, pod ustim uslovima.”

Takođe kažu i da se na ovaj način ne može uvesti nikakvo zasnivanje NOVIH usluga u ugovoru, tj. de-facto novih prava i obaveza. Da bi bilo koja promena uslova ugovora bila zakonita, potrebna je izričita  saglasnost ugovornih strana a nedostatak otkazivanja nametnutih i izmišljenih obaveza nikada neće prerasti u zakonito proširenje ugovora.

Sledi pitanje autora te poruke “živimo li mi u pravnoj državi” i primer sa jednog foruma koji je očigledno proključao ne tu temu:

“Ne želimo da nam i u samoposlugama promoteri počnu krišom ubacivati žvake, sapune, maslinovo ulje… u naše korpe – pa ako primetimo na kasi, dobro je, a ako ne primetimo…”
fingerprint Rešili smo da proverimo o čemu se radi. Na sajtu Telekom-a saznali smo da je Omnifon zapravo paket usluga koji objedinjuje identifikaciju poziva, poziv na čekanju, preusmeravanje poziva i konferencijsku vezu. Dakle, Omnifon vam omogućava da, pre odgovora na poziv, na displeju vašeg telefona vidite broj sa koga je poziv upućen, zatim, da tokom razgovora budete obavešteni o drugom pozivu koji možete, po vašem izboru, prihvatiti i ostaviti na čekanju, ili pak potpuno ignorisati. Takođe, ova usluga vam omogućava da, kada niste kod kuće, svi pozivi sa vašeg fiksnog broja budu preusmereni na bilo koji drugi broj telefona, kao i da razgovarate sa više korisnika u isto vreme.

U svom “saopštenju za javnost” Telekom je naglasio da je samo za korisnike njihovog ADSL paketa promotivni period produžen do 1. decembra, uz jasno objašnjenje:

“Korisnici Open ADSL Click paketa Telekoma Srbija imaju mogućnost da Omnifon uslugu koriste i nakon isteka promotivnog perioda samo ukoliko se prijave za dalje korišćenje pozivom na 9813 ili 064/789 ili u najbližoj poslovnici Telekoma Srbija.”

Iako je bilo teško poverovati da ovo neće važiti i za sve ostale korisnike, pozvali smo Telekom i saznali da je, u međuvremenu, promotivni period produžen do 1. decembra za sve korisnike i dobili uveravanja da se, posle toga, pomenuta usluga neće naplaćivati sem ukoliko se to izričito ne zatraži.

Mogli smo konstatovati da je takvo objašnjenje u suprotnosti sa tekstom "ukoliko ne otkažete…" koji se nalazi na poleđini računa i koji možete proučiti na donjoj slici:

omnifon_obavestenje520

Da li je ceo ovaj “slučaj“ dobar primer širenja dezinformacija podstaknut lošim iskustvom i površnim pristupom, nespretno sročena Telekom poruka ili nešto treće, tek, nadajmo se da ova vest neće imati nastavak krajem godine.

Facebook komentari:
Računari i Galaksija
Tagovi: