Znakovi pored puta

Umesto lepljenja plakata i flajera s porukama korisnicima, savremena komunikacija se sve češće odvija Digital Signage metodama. One su brže, efikasnije, pokretne i interaktivne.

Vizuelni identitet i komunikacija s korisnicima sve više se oslanja na Digital Signage. Još uvek možete da unajmite ljude‑sendviče koji na prednjem i zadnjem panelu nose ispisane poruke ili poziv na akciju, ali veliki i često interaktivni displeji, paneli, pa i projekcioni sistemi, mnogo bolje komuniciraju s korisnicima. Ne samo na aerodromima, železničkim i autobuskim stanica, već i u svakom savremenom prodajnom okruženju, ovi uređaji mogu ulepšati doživljaj kupovine, a osoblje poštedeti mnoštva pitanja na koje Digital Signage nudi odgovore.

Raznolikost sistema

Teško je definisati šta sve spada pod Digital Signage, jer često i tvorci papirnih bilborda tvrde da su „digitalno“ došli do poruke koju šalju. Ipak, Digital Signage prevashodno podrazumeva postojanje LCD, LED ili projekcionog sistema koji prikazuju slike, video, striming sadržaje i informacije. Primena im je takođe raznovrsna, od pokazivanja puta i objekata, preko marketinga i oglašavanja na otvorenom, do pojačavanja vizuelnog utiska na izložbama, u muzejima, na sportskim, političkim i sličnim okupljanjima.

Pročitajte i:  Roboti kao uteha za decu u bolnicama

Rastući trend u digitalnom označavanju i oglašavanju ipak predstavljaju interaktivni sistemi koji direktno komuniciraju s korisnicima pomoću tastera za izbor, ekrana osetljivog na dodir, senzora pokreta ili čak RFID komunikacijom. Sadržaj koji prikazuju displeji često se usklađuje s očitavanjem raznih senzora, kao što su brojači posetilaca, sezona i doba dana u kojem se sadržaj prikazuje, a algoritmi za prikazivanje često mogu da budu vrlo komplikovani.

Primera radi, veoma pametan Digital Signage displej može da očita RFID tag na zimskim cipelama koje nosite u kesi i da vam prikaže prigodnu zimsku jaknu i ukaže na put do prodavnice gde možete da je kupite. Ili prikaže QR kod kojim možete odmah da je naručite online.

Dakle, podrazumeva se da Digital Signage ne čini samo displej, već i neki, barem rudimentarni, sistem kojim ćete organizovati sadržaje koje želite da prikazujete i učiniti ih interaktivnima, ako to želite i ako to sistem dozvoljava.

Ključ je u sadržaju

Često na raznim stranama čujemo krilaticu Content is King, koja treba da ukaže da je dobar sadržaj uvek polazna tačka svake komunikacije, pa i marketinške. Sadržaje za Digital Signing sisteme obično kreiraju male, specijalizovane kompanije koje obavezno obuhvataju i stručnjake iz prodaje u oblasti prometa roba i usluga za koje se projekat razvija ili održava.

Pročitajte i:  Roboti kao uteha za decu u bolnicama

Sve češće se za organizaciju sadržaja primenjuju specijalizovani CMS programi (Content Management System) kojima možete poređati željene tekstualne poruke, slike, video i žive informacije poptut vremena i meteoroloških prilika koje uvek i sve interesuju u željeni redosled ili kombinovati slučajnim redosledom stvarajući real‑time poruke koje su, barem naizgled, uvek nove.

Ako imate potrebu i odgovarajuće resurse, Digital Signage sistem možete da opremite odgovarajućim senzorima i komutatorima koji će komunicirati s korisnicima i sigurno ih mnogo bolje animirati. Time već zalazimo u IoT područje, ali buduća Digital Signage komunikacija sigurno će se obuhvatati IoT, razmenjivati podatke s korisnicima, a neki cloud će pažljivo analizirati navike kupaca i direktno u CMS servirati baš ono što će ih nagovoriti da kupuju više.

(Objavljeno u PC#242)

Facebook komentari: