Uvek u skladu s potrebama korisnika

Odgovor na pitanje šta je to zapravo poslovno‑informacioni sistem je samo naizgled lako dati. Kada poređate odgovore dobijene od više korisnika i više proizvođača „programa za firme“, dobićete toliko različitih mišljenja. A AB Soft dobro zna da su korisnici u pravu.

absoft.gifJedno pitanje otvara drugo, a ovog puta je pitanje kako nastaje softver na koji se naslanja poslovanje jednog preduzeća. Neki proizvođači se odlučuju na svoj koncept i shodno tome ugrađuju one funkcionalnosti koje su obavezne, uz skromne potencijale za prilagođenje. Na drugom kraju spektra su masivni sistemi nastali na bazi višedecenijskog rada armije projektanata i programera u kojima se može napraviti „bezmalo sve, i baš kako vama treba“, ali je implementacija povezana sa ogromnim poslom u fazi uvođenja i prilagođenja potrebama korisnika. Između ova dva pola se nalazi softver dovoljno fleksibilan da može da se prilagodi većini poslovnih sistema, ali ujedno zadržava prihvatljivu ukupnu cenu vlasništva. Ovakvi sistemi su posebno atraktivni svuda u svetu, za male i srednje velike poslovne sisteme. Zato smo u AB Soft‑u potražili odgovor na pitanje kako nastaje jedan poslovno‑informacioni sistem.

Četvrt veka razvoja

„Nastaje tokom niza godina neprestanog učenja i razvoja“, kaže nam tehnički direktor Slobodan Dramićanin i dodaje: „U našem slučaju to traje već skoro četvrt veka. Kada razmišljamo o tome da uvedemo neku novu funkcionalnost i pre nego što napravimo prvi korak ka projektnoj dokumentaciji, pažljivo proučimo svu dostupnu literaturu, sagledamo pozitivna iskustva drugih i na kraju uskladimo sa potrebama naših korisnika i onim što zakoni nalažu. Poslednje dve stvari su nam uvek važne, jer čemu razvoj i angažovanje resursa za nešto što nema praktičnu primenu, ili što nije u skladu sa propisima koji važe. Zato AB Soft‑ov softver može da se pohvali činjenicom da ima visok stepen korišćenja ugrađenih funkcionalnosti, odnosno da nije opterećen stvarima koje lepo izgledaju u propagandnom materijalu, ali ih retko ko zaista koristi. Važnije nam je da se tim AB Soft‑a (a nas je pedesetak, najviše u razvoju i korisničkoj podršci), pre svega posveti onome što naših 1.000 aktivnih korisnika traži i očekuje da dobije. Već sam broj instalacija dovoljno govori koliko tu ima posla i koliko različitih poslovnih aktivnosti pokrivamo i o njima neprestano brinemo“.

I upravo ta stalna briga o korisnicima i njihovim potrebama donosi povratnu vezu sa terena i pozitivno utiče da svaka nova verzija AB Soft‑ovog softvera bude još bolja. O tome najviše znaju ljudi sa terena koji su svakodnevno u direktnom kontaktu sa korisnicima.

Jedan od najiskusnijih među njima je dugogodišnji konsultant u AB Soft‑u, Milan Milojević: „Jedan od najvažnijih zadataka nas u konsultantskom timu je da neprestano osluškujemo potrebe korisnika. Često one nisu jasno definisane i kada ih prepoznamo, zajedno sa korisnicima radimo na njihovom oblikovanju i funkcionalnoj proveri. Nekada utvrdimo da je ispunjenje potrebe korisnika zapravo na dohvat ruke i dovoljno je da se samo uradi dodatna parametrizacija softvera, nekada je to ideja koja je nastala iz potreba poslovanja i treba je ugraditi u softver, a nekada se do rešenja dolazi jednostavnim blagim reorganizovanjem poslovnog modela korisnika i primenom ugrađenih funkcionalnosti u softveru“.

Milojević dodaje da tako korisnici aktivno učestvuju u razvoju AB Soft‑ovog informacionog sistema i da se razvojni tim ne oslanja samo na kolege iz korisničke podrške, već i na eksterne konsultante koje AB Soft angažuje – na listi je preko hiljadu imena, što je izvor znanja i iskustva koje je na svakodnevnoj proveri u realnom okruženju.

„Obezbeđujemo kvalitetniju i bolju podršku u razvoju softvera, koji je s jedne strane dovoljno jak da vas prati u modernom poslovanju, ali istovremeno vodi računa o realnim potrebama i mogućnostima. To na našem tržištu nije lako naći“, zaključuje gospodin Milojević.

Milan Bašić

(Objavljeno u časopisu PC#202)


Enjoy.ing
Excel kuhinjica

Twitter