BIZIT plus

12. Weekend Media Festival: Rasplet situacije sa Facebook-om je tek počeo

Na panelu Mark, izdrži! Kako će Zuckerberg&friends preživeti globalni techlash? pričalo se o tome kako je zadnjih šest meseci Facebook odlučio da sarađuje sa regulatornim organima, kako zbog njihovih pretnji tako i zbog toga što želi da onemogući drugima da se probiju na poziciju na kojoj su oni sada.

PCPress.rs Image

U raspravi su učestvovali Marko Rakar (MRAK services), Boris Trupčević (Styria Media International), Vladimir Pavlić (Facebook konzultant) i Marijan Jurenec (I.R.V.). “Velike kazne kojima se preti Facebooku i ostalim tehnološkim divovima, neće rešiti problem. Da su bili regulisani kako je trebalo da budu, do ovoga ne bi ni došlo. Svi moraju da imaju jednaku poziciju na tržištu”, rekao je Rakar. Trupčević je dodao i da će na kraju iz techlasha kao pobednik izaći Kina jer ima sve što imamo i mi, osim problema, jer kod njih regulacija postoji otpočetka. O raspletu situacije sa Facebookom svi se slažu da je ovo tek početak, no situacija je previše kompleksna jer uključuje sigurnost, tehnologiju i medije što regulatornim organima znatno otežava posao. “Suština techlasha je moć. Kompanije o kojima pričamo imaju moć koju je teško kvantifikovati s obzirom na količinu podataka koju poseduju i postali su opasnost za politički establišment”, zaključio je Trupčević.

Pročitajte i:  Facebook ažurira video plejer

PCPress.rs Image

O aktualnoj temi zašto ljudi odlaze, kakve su posledice za poslovanje, šta kompanije i poslovna zajednica mogu da učine, i šta možemo da naučimo od drugih zemalja samo su neka od pitanja kojima su se bavili Nenad Bakić (investitor, preduzetnik i kulturološki preduzetnik), John Brady (BAT), Dejan Ranđić (DNA Communications), Jovan Stojanović (DIRECT MEDIA United Solutions), Vuk Vuković (Oraclum Intelligence Systems) na panelu Ima li tu odraslih u sobi?. John Brady istakao je da su se u Irskoj iz temelja promenili odnos vlade prema preduzetništvu i porezna politika. “Zahvaljujući tome, privukli smo neke od najvećih kompanija kao što su Facebook, Microsoft i Google. Druga stvar karakteristična za Irsku je kvalitet obrazovanja kakav vidimo i u Hrvatskoj. Međutim, tu se uočava i jedna značajna razlika između Hrvatske i Irske, a to je snažna povezanost fakulteta i poslodavaca, koja vam nedostaje. Global Entrepreneurship Monitor (GEM) izveštaj je pokazao veliki disbalans između znanja i veština koji se dobijaju tokom obrazovanja i onoga što poslodavcima u Hrvatskoj treba, a upravo u tome je Irska dobra.“

Pročitajte i:  Influenseri dobijaju novac za promovisanje kineskih kopija dizajnerskih proizvoda

PCPress.rs Image

Niko nije kreativan dok je pod stresom, poručili su 37-struki dobitnik Emmyja Pete Radovich (CBS) i Boris Kovaček (Pepermint) sa panela Opustite se, niko neće umreti. „Na početku svoje karijere dobio sam priliku da radim produkciju za Wimbledon. Nikako nisam mogao da odaberem kadar i stalno sam tražio nečije mišljenje. Mentor mi je u jednom trenutku rekao da sam grozan i da ne donosim odluke. Tad mi je rekao da se opustim i donesem odluku jer niko neće umreti. Što si pripremljeniji, to je manje stresa. Ne možeš kontrolisati kolege i šefa, ali možeš sebe“,rekao je Radovich. Kovaček je ispričao kako ih je pre godinu dana Radovich pozvao na snimanje reklame s Johnom Malkovichem. „Bila je to prilika da vidimo kako velika produkcija izgleda. Iznenadilo nas je što na tom setu niko ne galami i što je sve prolazilo bez stresa. Završili su za dva sata“, rekao je Kovaček.

PCPress.rs Image

Patike su ozbiljan fenomen, presek celog niza polja i područja ključnih za komunikacijsku industriju – brandinga, stila, celebrity kulture, medija i lifestylea. O kulturi patika na Weekend Media Festivalu govorili su pasionirani ljubitelji patika Petar Radojčić Bizzo, Tomo in der Mühlen  i Andre Ljuština. Prepričavali su anegdote iz detinjstva, prvih reklama za patike koje su im ostale uklesane u pamćenju, priče sa ozbiljnih poslovnih sastanaka sa četrdesetogodišnjacima i pedesetogodišnjacima koji su završili razgovorom o patikama. Ljuština, koji je i kolekcionar retkih patika, rekao je da se cena retkih modela određuje poput cene umetnina. “Ako je neka patika izašla u malo primeraka, ne znači da će biti skuplja od druge. Šta određuje vrednost jednog Koonsa? Nebrojeno je faktora koji utiču na cenu”, rekao je Ljuština.

Facebook komentari: