BIZIT plus

AB Soft: Elektronske fakture na dlanu

AB Soft je razvio tehnologije i funkcionalne pakete koji su po meri široke palete preduzeća u kojima radi ovaj ERP. Reakcije posle nedavno održanog webinara pokazuju da je izbor bio pravi i da su ispunjena očekivanja korisnika.

PCPress.rs Image

S nastupajućom godinom očekuju nas dve važne promene u načinu komunikacije kako između preduzeća, odnosno bolje rečeno pravnih subjekata među sobom, tako i u komunikaciji sa državom. Naravno, to su sistem elektronskog fakturisanja i novi, kažu brži, pouzdaniji, fleksibilniji i ekonomičniji sistem fiskalizacije. Ovog puta pažnju posvećujemo AB Soft-ovom rešenju za elektronsko fakturisanje.

„Čim smo imali dovoljno pouzdanih informacija o tome kako će raditi ovaj sistem, prionuli smo na rad. Formiran je tim u kojem smo pažljivo proučili sve aspekte, ne samo sa stanovišta razvoja softvera već komercijalne, odnosno podrške koju ćemo pružiti tokom eksploatacije našeg rešenja”, kaže nam Dejan Vuković i dodaje: „Odmah smo uvideli da jedno rešenje nije optimalno za sve naše korisnike, a ima ih oko hiljadu, već mora da razmišljamo na način da izgradimo paletu koja će odgovarati svima – od najmanjih do najvećih poslovnih sistema”.

Pročitajte i:  AI kao direktor kompanije?

PCPress.rs Image

Sam deo koji se tiče aktivnosti u razvoju novih funkcionalnosti u softveru, a radi se o generisanju i čitanju propisanog XML formata elektronske fakture, kao i komunikacije sa serverima u Ministarstvu finansija, za AB Soft bila je misija u kojoj je malo ili nimalo nedoumica – prezentovana tehnička dokumentacija je obimna i precizna, a sama tehnologija koja će se primeniti već je ranije savladana. Ostalo je samo da se zavrnu rukavi i ispiše novi programerski kod. Samo, šta sve obuhvatiti, gde je početak, a gde kraj onoga što će od nove godine biti potrebno jednom preduzeću?

„U suštini, sistem je napravljen tako da i bez ikakvog informacionog sistema možete da izdate i primite elektronsku fakturu. Dovoljno je samo da imate regulisan pristup do portala Ministarstva finansija i tamo možete sve da uradite jer postoje svi neophodni alati. I to je svakako dovoljno za preduzeća koja će u 2022. korisnicima budžetskih sredstava izdati nekoliko računa, s tek nekoliko stavki na njima. Već nekoliko računa s desetak i više stavki mogu da budu zahtevan manuelni posao”, upućuje nas naš sagovornik.

Pročitajte i:  Pet razloga da vaša poslovna rešenja budu u oblaku

PCPress.rs Image

Za svakoga ponešto

Za ove korisnike AB Soft softvera razvijen je osnovni, Basic paket koji je besplatan za sva preduzeća koja su u sistemu redovnog održavanja i s njim iz AB Soft ERP-a moguće je kreirati XML datoteku koja se kasnije ručno prenosi na sistem elektronskih faktura. Jedna muka manje – nema potrebe na portalu da se unose podaci koji postoje u ERP-u: generalije kupca, šifre, nazivi, količine i cene prodate robe ili usluga.

Za veći nivo integrisanosti između AB Soft ERP-a i sistema elektronskih faktura osmišljena su tri paketa koja su skrojena prema prepoznatim grupama korisnika AB Soft softvera. Budući da se ovde radi o značajnijoj automatizaciji, mogućnostima arhiviranja i praćenja tokova dokumentacije u poslovnom sistemu, paketi Business, Total i Premium se kupuju.

PCPress.rs Image

Paket Business omogućava transparentnu komunikaciju AB Soft ERP-a i sistema elektronskih faktura. Pokretanjem adekvatne akcije po kreiranju računa, XML reprezentacija se automatski šalje na server Ministarstva finansija, gde se ujedno proverava ispravnost formata i sadržaja dokumenta. Status da li je račun kupac prihvatio ili odbio prenosi se pokretanjem odgovarajuće aktivnosti u ERP-u.

Pročitajte i:  ASBIS i AMD obeležavaju 20 godina partnerstva

Paket Total, kako mu i ime sugeriše, nudi potpunu komunikaciju. Ne samo da se šalju već se i primaju računi u ERP, a da bi se postigla puna integracija, instalacija ERP-a se dopunjuje AB Soft DMS sistemom ukoliko on već ne postoji. To već značajno širi ceo poslovno-informacioni sistem i uvodi vas u integrisani sistem upravljanja dokumentima unutar preduzeća.

Na kraju Premium paket na sve prethodno dodaje funkcionalnosti odobravanja kako ulaznih, tako i izlaznih računa. Ova funkcionalnost je u skladu s potrebama kontrolisanog upravljanja informacijama u poslovnom sistemu gde se većina poslova u vezi s komunikacijom obavlja kroz informacioni sistem. Vuković nam kaže da je ovaj paket potpuno prirodan za ne tako mali broj korisnika AB Soft ERP-a koji ove funkcionalnosti već imaju implementirane, ili imaju u planu da ih tokom narednih meseci uvedu u svoje poslovanje.

Korisna adresa: ABSoft.rs

Facebook komentari: