BIZIT plus

Akcije Snapa naglo pale za 30 odsto

Snap nije dostigao procenjene kvartalne prihode.

PCPress.rs Image

Snap izgleda ima interne probleme

Dok vlasnik Snapchat-a nastavlja da se bori i takmiči sa velikim rivalima za prihode od digitalnog oglašavanja to rezultira padom akcija kompanije za 30 odsto.

Iako se njegove funkcije često kopiraju od strane konkurenata, investitori već dugo dovode u pitanje sposobnost Snap-a da se održi u konkurenciji sa tehnološkim kompanijama poput Mete i Alphabet-a, koji svakako imaju više podataka za ciljanje oglasa.

Oglašavanje Mete je skočilo 25 odsto u decembarskom kvartalu. Google-ov posao sa oglasima je porastao 11 odsto. Prodaja oglasa na YouTube-u porasla je za 16 odsto u istom periodu.

Snap nije uspeo da pokaže da može da iskoristi zdravo tržište oglašavanja koje je uglavnom ostalo otporno uprkos ekonomskoj neizvesnosti, rekao je Tomas Monteiro, viši analitičar. “To sugeriše da problemi Snap-a nisu prirode makroekonomskih već uglavnom interni”, rekao je Tomas.

Izvršni direktor Snap-a, Evan Spiegel je naveo da i dalje veruje “da postoji ogromna prilika za Snap da nastavi da razvija svoj posao.” To će zahtevati veći fokus na usluživanje oglašivača koji žele da povećaju prodaju ili generišu klikove na sajtovima iz svojih oglasa, umesto samo promocije prepoznatljivosti brenda, navodi kompanija. “Očigledno, želeli bismo da se krećemo brže, ali radimo koliko god možemo”, naveo je Spiegel.

Pročitajte i:  EU kritikuje Metu zbog poslovnih modela

Prihod kompanije za četvrti kvartal iznosi 1,36 milijardi dolara

Ipak, prihod nije dostigao očekivanu procenu analitičara od 1,38 milijardi dolara. Za celu 2023. godinu prihod kompanije je iznosio 4,6 milijardi dolara, što je nepromenjeno u odnosu na prethodnu godinu.

Snap je najavio da će otpustiti 10 odsto zaposlenih. Odnosno oko 528 radnika, kako bi “inkrementalno investirao” u rast kompanije tokom vremena.

Takođe, Snap je naveo da će više pažnje usmeriti ove godine na povećanje korisničke baze Snapchat-a. Zatim i na ulaganje u tržišta na kojima tehnološka kompanija zarađuje najviše novca, uključujući Severnu Ameriku i Evropu.

Broj korisnika Snap-a u Severnoj Americi je stagnirao u četvrtom kvartalu, dok su korisnici u Evropi porasli samo za 4 miliona u poređenju sa prethodnom godinom. Spiegel je naveo da će Snap raditi na “oživljavanju ljudi koji su (ranije) koristili Snapchat ili nisu često koristili uslugu.”

Dnevni aktivni korisnici su ukupno iznosili 414 miliona u četvrtom kvartalu, što je nadmašilo procene analitičara od 411,6 miliona. Većina rasta se dogodila u regionima izvan Severne Amerike i Evrope, koji generišu manje prihoda od oglašavanja.

Pročitajte i:  Snap otpušta 10 odsto svojih radnika

Snap je naveo da očekuje da će dnevni aktivni korisnici porasti na 420 miliona i prognozirao prihod između 1,1 i 1,14 milijardi dolara u prvom kvartalu. Očekivanja analitičara iznose 1,1 milijardu dolara.

Izvor: Reuters

Facebook komentari:
Računari i Galaksija
Tagovi: , ,

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *