Algoritmi autonomnih vozila dobri kao vozači trkačkih automobila

Autonomna vozila su trenirana da budu oprezna tokom vožnje, ali bi u svakodnevnim situacijama na putevima moglo da bude i trenutaka kada će biti neophodno da brzo reaguju, kako bi se izbegle nezgode većih razmera. Tako se postavlja pitanje da li će ovi automobili biti u mogućnosti da donose odluke u deliću sekunde, te reaguju podjednako dobro kao i iskusni ljudski vozači.

Eksperti sa Stanford univerziteta odlučili su da odgovore na ovo pitanje, a odgovor je stigao u obliku neuralne mreže koja bi samoupravljivim vozilima trebalo da omogući da razvijaju veće brzine, te izvode manevre poput treniranih vozača trkačkih automobila. Kada konačno budu osvojila puteve, autonomna vozila će morati da budu bolja od ljudi, budući da se 94% saobraćajnih nezgoda dešava zbog ljudskih grešaka. Tako je sposobnost za izbegavanje nezgoda jedna od ključnih stvari koja bi ovakva vozila trebalo da izdvoji od tradicionalnih.

U ovom procesu važnu ulogu igraju i neuralne mreže, koje će biti zadužene za procese donošenja odluka, a Stanford eksperti su svoju mrežu trenirali uz pomoć 200 hiljada primera vožnje, uključujući i one na klizavim putevima. Nakon toga su svoja vozila testirali na trkačkoj stazi, a radi se o dva modela – autonomnom Volkswagen GTI, te autonomnom Audi TTS. Kreatori tvrde da su rezultati ohrabrujući, što može da se vidi i na snimku koji su napravili tom prilikom.

Pročitajte i:  Toyota: Autonomna vozila na Olimpijskim igrama u Tokiu

Izvor: The Verge

Facebook komentari:

Panasonic

PC Press CRM
Tagovi: ,