BIZIT plus

Američko Ministarstvo pravde tuži Google za monopolsko ponašanje

Pored tužbi koje je nedavno predalo osam saveznih država, i Ministarstvo pravde SAD-a tužilo je Google u želji da smanji njegovu dominaciju na polju reklamiranja. U tužbi koja je predata Federalnom sudu u Virdžiniji, Google je optužen da ilegalno monopolizuje tržište digitalnog reklamiranja i navodi da je Google-ovo „antikompetitivno ponašanje“ stvorilo neprobojnu barijeru i primoralo konkurenciju da napusti tržište online reklamiranja.

PCPress.rs Image

Predstavnici Google-a prokomentarisali su ovo kao pokušaj da ministarstvo, a ne tržište odlučuje ko će biti pobednik, a ko gubitnik u ovom izrazito kompetitivnom tehnološkom sektoru. Oni kažu da je ovo suštinski prekopirana tužba državnog tužioca iz Teksasa, koju je federalni sud nedavno odbacio kao neosnovanu. Takođe, navode da ovim potezom Ministarstvo pravde može samo da uspori inovacije, podigne naknade za digitalno reklamiranje, ali i da oteža rast hiljadama malih kompanija kojima je ovo najrentabilniji i najvidljiviji način reklamiranja.

Suštinski, ova tužba predstavlja još jedan pokušaj Bajdenove administracije da umanji snagu jedne od najvećih američkih tehnoloških kompanija. Inače, ovo nije prvi put da Ministarstvo pravde tuži Google. To se desilo i 2020. godine kada je navođeno da kompanija ima monopol na tržištu pretrage i reklamiranja koje se zasniva na pretragama korisnika. Tom prilikom „potkačen“ je i Android, za koji je Ministarstvo pravde navelo da Google stiče tržišnu prednost forsirajući proizvođače telefona i tableta da na svoje uređaje preinstaliraju Google-ove aplikacije.

Pročitajte i:  Google sign-in i sign-up stranice imaju novi dizajn

Google je u svom blog postu, objavljenom nakon što je podneta tužba, optužio ministarstvo da pokušava da „izmeni istoriju oglašavanja“. Konkretno, u tom blogu se osporava zahtev Ministarstva pravde da se iz Googla izdvoje AdMeld i DoubleCheck, dve tehnološke firme koje se bave digitalnim reklamiranjem, koje je Google kupio pre više od 10 godina. U blogu se navodi i da su obe akvizicije razmatrala regulatorna tela, kao i da su one odobrene.

Takođe, naglašava se i da je Google-ova konkurencija na polju digitalnog reklamiranja značajno porasla u poslednjih nekoliko godina. Na primer, ukazano je na nedavnu kupovinu Xandr-e, bivše AT&T divizije za reklamne tehnologije, kao i da je ta akvizicija obezbedila Microsoft-u vredan reklamni ugovor sa Netflix-om. Pri tome, Google naglašava da taj potez niko iz Vlade nije video kao zauzimanje monopolske pozicije.

Inače, prema procenama, Google kontroliše oko 26.5 procenata američkog tržišta digitalnog oglašavanja. Ono za kompaniju generiše oko 73.8 milijardi dolara profita godišnje, od čega najveći deo dolazi od reklamiranja u rezultatima pretrage.

Pročitajte i:  Vlasnik Tumblr-a ugovora sa OpenAI uvođenje Midjourney AI

Izvor: Engadget

Facebook komentari: