BIZIT plus

AppLovin za jedan dan prikupio 2 milijarde dolara

Platforma za mobilne aplikacije i igre AppLovin prikupila je 2 milijarde dolara u početnoj javnoj ponudi u četvrtak koja je kompaniju procenila na 28,6 milijardi dolara. Kompanija sa sedištem u Kaliforniji, Palo Alto, proizvodi softver koji pomaže programerima da plasiraju na tržište i unovče svoje aplikacije, a takođe ima i svoj portfolio od više od 200 mobilnih igara. Programi za AppLovin imaju više od 410 miliona aktivnih korisnika dnevno, prema svojoj regulatornoj evidenciji.

PCPress.rs Image

Investitori i nisu baš oduševljeni

Investitori nisu odmah bili oduševljeni AppLovin-om, koji trguje pod simbolom APP. Nakon postavljanja na berzu od 80 dolara po akciji, na sredini procenjenog opsega, deonice su se zatvorile za 18% manje, na oko 65 dolara, stavljajući tržišnu kapitalizaciju na oko 23 milijarde dolara. Osnivač i izvršni direktor Adam Foroughi rekao je za CNN Business da je više fokusiran na budućnost kompanije nego na cenu akcija.

AppLovin, iza koje stoji kompanija privatnog kapitala KKR & Co., samo je najnovija kompanija za video igre koja je izašla u javnost, prateći prošlog meseca popularnu kompaniju za video igre Roblox i razvojnu platformu Unity Softvare u septembru, između ostalih. AppLovin je 2020. godine ostvario prihod od 1,45 milijardi dolara, što je porast od 46% u odnosu na prethodnu godinu, ali je zabeležio neto gubitak od skoro 126 miliona dolara. U 2019. godini ova kompanija prijavila je profit od 119 miliona dolara. AppLovin procenjuje da će ekosistem mobilnih aplikacija do 2024. porasti na 283 milijarde dolara, u poređenju sa 189 milijardi dolara prošle godine. Iako je tokom pandemije pojačana potražnja za konzolskim igrama, AppLovin je rekao da su njihove igre koje su ležernije i igraju se na mobilnim uređajima imale malo uticaja.

Portfolio igara AppLovin dostiže 200 miliona aktivnih korisnika mesečno, a podaci o publici iz te aktivnosti pomažu u informisanju njegove softverske platforme za programere. To je slično načinu na koji je Netflix razvio svoje poslovanje. U februaru ove godine, kompanija je najavila veliku akviziciju marketinške firme Adjust.

Izvor: CNN

Facebook komentari:
Računari i Galaksija
Tagovi: