Automatizacija u svakom pogledu

Prethodnih godina postali smo svedoci ubrzane automatizacije i sveukupnog povezivanja sve većeg i raznovrsnijeg broja uređaja. Očekivanja su da će se to nastaviti u narednom periodu, u sve izraženijem obimu. Roboti će sve više menjati ljude, naročito u dosadnim, repetitivnim poslovima koji ne zahtevaju razmišljanje, već samo brzinu i preciznost. Identifikovanje takvih poslova i njihova analiza biće jedan od najvažnijih zadataka menadžmenta kompanija, jer se smatra da će pravilnom implementacijom automatizovanih servisa doći do značajnog smanjenja troškova i bržeg ROI‑a. Prema procenama Forrester‑a, tokom ove godine roboti će zameniti više od 300.000 ljudi na administrativnim pozicijama i više od 260.000 ljudi u poslovima prodaje, proizvodnje i dostave.

Čitavi poslovni modeli će se verovatno preoblikovati u skladu s takvim uređenjem, što je samo jedan od vidova primene digitalne transformacije poslovanja. To ne znači da će roboti ljudima oduzeti poslove. Neko će morati da održava svu tu „mašineriju“, a osim toga, zaposleni će biti efikasnije upotrebljeni prebacivanjem na poslove kompleksnije prirode.

Iz Forrester‑a nam stiže i predviđanje da će se promeniti i način komunikacije s klijentom. Najveći broj ljudi danas Internet koristi za informisanje o proizvodima, jer je to mnogo lakši način za upoređivanje i istraživanje nego u samoj prodavnici. Istovremeno, kupci žele i da osete, opipaju proizvod pre kupovine. Zato će se u proces prodaje sve više uključivati interaktivni kiosci, koji na efikasan način prenose online iskustvo u sam prodajni objekat. To će zahtevati i obimne promene u marketingu, PR‑u i prodaji, koji će morati da se transformišu i prilagode novonastalim tržišnim uslovima.

Pročitajte i:  Roboti za novinarstvo bez novinara

I u svakodnevnom životu automatizacija će uzeti sve više maha. Tržište IoT uređaja će rasti eksponencijalnom linijom. Ne samo da će biti sve više IoT uređaja već će oni biti prilagođeniji potrebama korisnika, jednostavniji za upotrebu, sa više funkcija… Masovnost će uticaće i na smanjenje njihove cene. Tako će se stvoriti zatvoreno kolo koje će dati zamajac da se taj ciklus svaki put ponavlja u sve većem obimu. Naravno, kompanije će iskoristiti priliku za povećanje prodaje. Ne mislimo pri tome na povećanje broja prodatih IoT uređaja, već da će oni postati sredstvo za bolju prodaju usluga i drugih proizvoda. To će biti moguće ostvariti upotrebom Big Data tehnologija, prikupljanjem i analizom podataka o navikama korisnika IoT uređaja i usmeravanjem dalje ponude u skladu s dobijenim rezultatima analize. Fokusiranje na prediktivnu analizu obezbediće i drastično brži povraćaj investicija na ovom polju.

(Objavljeno u PC#252)

Facebook komentari: