BIZIT 2018: Održan panel „Treba mi poslovno rešenje – koliko košta?“

Otprilike na sredini drugog dana BIZIT 2018 konferencije, održan je panel posvećen poslovnim rešenjima i svakodnevnoj implementaciji u našoj zemlji. Da li nam treba poslovno rešenje, da li ga držati u cloud-u ili na sopstvenom hardveru, kako proceniti šta nam je potrebno i koliko to platiti – sve je to bio predmet diskusije panela koji je vodio Vojislav Gašić, zamenik glavnog urednika PC Press-a.

U panelu su učestvovali Miloš Bošnjak, direktor IIB-a, Petar Miljković, direktor kompanije GoPro, Marko Gerdijan, vlasnik kompanije Original, kao i Ana Brkić, direktor razvoja u kompaniji AB Soft. Otvarajući panel, gospodin Gašić je postavio pitanje šta da uradi neka osoba koja je počela da vodi biznis i želi da koristi poslovni softver. Šta uraditi, kako započeti, na koji način doći do softvera i automatizovati poslovanje?

Vojislav Gašić, zamenik glavnog urednika PC Press-a

Pitanje da li informacioni sistem može da se iznajmi i da li je moguće ostati bez IT odeljenja u nekoj maloj kompaniji, koliko je taj sistem potrebno prilagođavati kako bi se sinhronizovao sa poslovnim procesima, je postavljeno gospodinu Miljkoviću. Odgovor na pitanje je pozitivan – da, kompanija može da u potpunosti iznajmi infomacioni sistem. Ostatak sistema utiče na poslovne procese, pa od toga zavisi da li su i kolika prilagođavanja potrebna. Takođe, veoma puno zavisi i od vlasnika i njegove odluke, što je pokazalo iskustvo gospodina Miljkovića.

Pročitajte i:  Samsung objavio rekordni profit, ali upozorava na težu nastupajuću godinu
Petar Miljković, direktor kompanije GoPro

Miloš Bošnjak je, komentarišući važnost pronalaženja niše kojoj se kompanija posvećuje u okvirima jednog poslovnog procesa, rekao da tu ponajviše problema ima u fokusiranju na neke sektore.

Veoma bih voleo kada bismo mogli da se nečemu posebno posvetimo, ali posvećivanje dolazi tek na nekom zrelom nivou, nakon što „svaštarimo“ dovoljno, pošto rešenje i koncept moraju biti dovoljno široki da bi tek potom usledila specijalizacija radi unapređivanja osnovnog poslovnog procesa,” rekao je gospodin Bošnjak.

Miloš Bošnjak, direktor IIB-a

Odgovarajući na pitanja: “Kako da male kompanije izađu sa svime na kraj? Da li trebaju da kupuju ili iznajmljuju hardver, koliko im smeta administracija”, Marko Gerdijan, vlasnik kompanije Original je rekao da primećuju da što se više optimizuju softverska rešenja, troši se sve više papira. On smatra da je to zbog toga što ljudi ne znaju da iskoriste to što su implementirali, te na kraju ne dolaze do pravih rezultata. Najčešće ljudi ne znaju šta im treba, i potom menjaju i svoje potrebe i želje, tako da implementirano rešenje koje je do tada dobro radilo onda više ne može da zadovolji nove zahteve. Tek kada su korisnici svesni svojih potreba i zahteva, može se postaviti hardver i softver, koji će potom raditi godinama bez problema i tada sve radi i funkcioniše izuzetno jednostavno.

Pročitajte i:  BIZIT 2018: Novi ekonomski poredak i kreativna industrija
Marko Gerdijan, vlasnik kompanije Original

Odgovarajući na pitanja šta preporučuju klijentima – cloud, on-premise ili hibridno rešenje, učesnici panela su se složili da je uglavnom najracionalniji slučaj investicija u hibridno rešenje. Investiranje u sopstveni hardver zavisi od veličine preduzeća i potrebe za hardverom, te spremnosti da se to održava kako treba. Sve više se selimo u cloud, sve manje stvari imamo po diskovima u odnosu na ono što čuvamo u cloudu. Gospodin Miljković je istakao da će ipak i dalje postojati fizička skladišta informacija, ali da treba težiti da se autsorsuje sve ono što nije jezgro poslovanja.

To je dobar recept da sklonimo sa strane sve ono što opterećuje firmu, i omogućava da se fokusiramo na svoj posao, na svoje obaveze, na svoje firme,“ istakao je gospodin Miljković.

Idealan slučaj bi bio – sve na cloud. Veoma je teško obezbediti kvalitetne ljude koji će voditi računa o informacionim sistemima. Izloženo je nekoliko primera problema koji su nastali samo zbog toga što prosto nije bilo dovoljno osoba ili one nisu bile dovoljno obučene da se nose sa svim problemima koji mogu nastati u informacionom sistemu koji nije bio autsorsovan.

Pročitajte i:  BIZIT 2018: Priča o integrisanim poslovnim rešenjima

Zajednički zaključak je bio da svakako treba razmišljati o cloud-u ili hibridnom sistemu. Čak i ukoliko postoje samo dva računara u kompaniji, postoji veliki potencijal za komplikacije u svakodnevnom poslovanju, i zbog toga je, da bi se izbegle sve negativne strane situacije kada se raspolaže desetinama ili stotinama računara. Stoga je cloud idelno rešenje jer je komunikacija laka, postavka automatizovana, eliminiše se kompleksnost sistema sa korisničke strane i njemu ostaje samo najjednostavnija stvar – da koristi svoje uređaje za obavljanje posla. Zato su cloud iznajmljena rešenja sjajna stvar, jer jedan stručnjak vrši distribuciju sistema na mnogo lokacija. Otuda je za svakog preduzetnika sa dobrom idejom idealno rešenje da koristi iznajmljenu cloud infrastrukturu, čime je odgovoreno na pitanje sa samog početka.

Facebook komentari:

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.