Coca-Cola, Pepsi i problem plastičnih boca

Coca-Cola i Pepsi, dva najveća prodavca plastičnih boca, odlučili su da promene pravila pakovanja i napuste grupu koja i dalje lobira za korišćenje plastike.

Naime, i jedna i druga kompanija su se obavezale da će u proizvodnji svojih boca koristiti više reciklirane plastike, te planiraju da ojačaju infrastrukturu za reciklažu, i osiguraju da boce mogu da se ponovo prerade. Problem je u tome što je Asocijacija industrija za proizvodnju plastike uticala na države da zabranu upotrebe plastike učine ilegalnom, pa bi to moglo da ugrozi nastojanja pomenutih kompanija da pronađu rešenje za smanjenje zagađenja koje nastaje usled odbacivanja upotrebljene plastike. Iako su i Coca-Cola i Pepsi bile članice ove asocijacije, čelnici obe kompanije su istakli da su napravili grešku kada su se priključili grupi koja i dalje lobira za korišćenje plastike.

Kompanije ipak nisu javno istakle da žele da zaustave dalje zagađenje plastikom, pa napuštanje grupe može da uteši kupce koji brinu o okruženju, ali kompanije moraju da preduzmu dodatne napore kako bi doprinele rešenju ovog problema. Coca-Cola je 2017. godine proizvela oko 3,3 tone plastike, dok Pepsi nije objavio podatke o tome koliko plastike prodaje, a zalaganje za recikliranje upotrebljenih boca moglo bi da bude dobar početak kompleksnog puta ka smanjivanju zagađenja.

Pročitajte i:  The Ocean Cleanup: Naprava koja uklanja plastiku iz okeana

Izvor: CNN

Facebook komentari:

BIZIT 2020

IT Edukacija
Tagovi: , , ,

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.