CV vs. LinkedIn

U potrazi za poslom svako nastoji da napiše kvalitetan CV i osmisli interesantno motivaciono pismo kojim će privući pažnju budućeg poslodavca. Šanse se povećavaju ako napravite i profil na društveno‑poslovnoj mreži LinkedIn. Pogotovu ako ga napravite na pravi način…

CVDruštvene mreže postajale su sve značajnije, kako za radnike tako i za poslodavce. Za svaku aktivnost važna je dobra reklama, pa je tako i s pronalaženjem novog (ili prvog) zaposlenja. LinkedIn je društvena mreža koja ima upravo tu namenu – uspostavljanje novih i održavanje starih poslovnih kontakata. LinkedIn profil, kao uostalom i CV, sadrži pregled profesionalnih veština, obrazovanja i iskustva potencijalnog službenika. Zato više nije važno imati samo dobro napisan CV i motivaciono pismo koje će zainteresovati poslodavca, već i profil na ovoj poslovnoj mreži.

Pre postojanja LinkedIn‑a mogli ste da se predstavite budućem poslodavcu tako što, pošto pročitate oglas, pošaljete CV i prateće motivaciono pismo. To je poprilično formalan način, a reklamirali ste se tek kada se za tim ukaže potreba i to samo jednoj kompaniji. LinkedIn je drugačiji, jer se preko svog profila reklamirate privlačeći poslodavca sebi. Veoma je važno da podaci koji se nalaze na profilu budu kvalitetno prezentovani i poređani pravim redosledom kako bi privukli poslodavca da ga pogleda. Na ovaj način ciljate sve kompanije iz oblasti koja vas zanima, a vašu biografiju mogu videti i registrovani i neregistrovani korisnici.

Umrežavanje

Jedna od najvećih prednosti LinkedIn‑a jeste umrežavanje. Za razliku od CV‑ja koji je „statičan“, profil na ovoj poslovnoj mreži omogućava povezivanje u veliku poslovnu mrežu svakog korisnika. U njoj se nalaze prijatelji, kolege, partneri, kao i mnoge druge osobe s kojima ste stupili u komunikaciju na poslovnoj osnovi, a svi oni nazivaju se konekcije – Connections. Na LinkedIn‑u se nalaze i kompanije koje možete dodati u svoju poslovnu mrežu i to preko opcije Following. Svaka formira svoju stranicu i do sada je to uradilo više od tri miliona kompanija. Dodavanjem kompanije u poslovnu mrežu pratite obaveštenja koja ta firma objavljuje. Ovo možete uraditi i za pojedine konekcije, kao što su poznate osobe iz sveta biznisa, npr. Bill Gates i Richard Bransonili. Na LinkedIn‑u možete da formirate i grupe za razmenu znanja i iskustva ili pristupiti nekoj od postojećih grupa – trenutno ih ima preko 2 miliona.

Pročitajte i:  Google Asistent dostupan i na telefonima bez Interneta

Na LinkedIn‑u je važno da budete prisutni, ostvarite što više konekcija, povežete se s različitim kompanijama i pristupite što većem broju grupa. Šanse da vam neko vidi profil, preporuči vas ili pozove na razgovor za posao povećavaju se sa širenjem vaše poslovne mreže. Ipak, u svemu treba biti umeren, jer preveliki broj grupa i kompanija teško je pratiti. Takođe, nije svakome prijatno da prima zahteve od soba koje ne poznaje, pa treba biti obazriv.

U potrazi za osobama odgovarajućeg iskustva i znanja, poslodavci veoma cene i kontinuirano usavršavanje. Ako ste pohađali različite obuke, periodično polagali za stručne sertifikate, redovno objavljujete stručne članke ili radove ili učestvujete na aktuelnim projektima, imate veće šanse da vas primete i pozovu na razgovor. Na LinkedIn profil možete dodavati svakog dana nove informacije koje vas najbolje opisuju, što nije slučaj i sa CV‑jem, jer se dopunjena verzija najčešće pošalje tek s pojavom novog konkursa, a ako konkursa nema, onda jednom ili dva puta u toku godine.

Za mnoge konkurse ne postoji prilika da se pošalje CV, jer jednostavno budu i prođu a da za njih niste ni znali. Jedno istraživanje u svetu pokazalo je da se na LinkedIn‑u nalazi više od 75 odsto svih objavljenih oglasa za posao, a skoro 50 odsto pojavi se samo na ovoj društvenoj mreži. Zato ne čudi informacija da sve više poslodavaca nove kandidate za posao traži preko društvenih mreža. Prednost LinkedIn‑a je i u tome što profil ne mora da bude napisan samo na jednom jeziku, već svaki korisnik može da ima više profila na različitim jezicima. Na taj način povećava se krug osoba koje će ga pogledati.

Pročitajte i:  Internet – protivnik ili saveznik roditelja modernog doba?

Vaš profil prvi na Google‑u

Fotografija je, kao i kod CV‑ja, poželjna jer su, prema istraživanju same kompanije LinkedIn, profili koji imaju fotografiju 11 puta više gledani od profila bez fotografije. Za ove potrebe ne treba otići do profesionalnog fotografa, ali je važno da izgledate pristojno i u skladu s očekivanim radnim mestom.

Važne su preporuke koje mogu da vam pomognu u potrazi za poslom. Poslodavac će ih pogledati i kada su prilog CV‑ja, ali je svakako lakše kada se nalaze na LinkedIn profilu. Tada se svaka preporuka nalazi ispod radnog iskustva na koje se odnosi, a relevantnost se može proceniti uvidom u profil osobe koja je preporuku ostavila.

CV je i dalje veoma važan, jer sadrži sažete i pregledno napisane informacije o vašem obrazovanju, iskustvu i uspesima posebno prilagođene konkursu. Preporuka je da ne bude duži od dve strane, jer je njegova osnovna namena da zainteresuje poslodavca. Nakon raspisanog konkursa i prijema većeg broja CV‑jeva niko nema vremena da čita duge biografije.

LinkedIn profil ne treba da bude prepisan CV, već treba da sadrži opširnije informacije o radnom iskustvu, obrazovanju, profesionalnim veštinama, projektima, publikacijama, sertifikatima, nagradama… Kvalitetan, sažet i zanimljiv profil lako može privući pažnju budućeg poslodavca i zainteresovati ga da sazna nešto više o vama, kao i da vas uvrsti u uži izbor za razgovor. Kada na Google unese vaše ime i prezime, prvi sajt koji se pojavi biće verovato vaš profil na LinkedIn‑u. Naravno, pod uslovom da ste ga kreirali na vreme i da ga redovno održavate.

Pročitajte i:  Korišćenje tehnologije nije u vezi s mentalnim zdravljem mladih

CV 1 : 5 LinkedIn

Odlazni marketing – CV se šalje poslodavcu Dolazni marketing – sadržaj LinkedIn profila treba da privuče poslodavca
Statični dokument Umrežavanje – povezivanje sa osobama i kompanijama sličnih oblasti interesovanja
O izmenama i dopunama u CV-ju teže je informisati kompanije kojima je on već prosleđen Uvek aktuelan – LinkedIn profil lako se menja i dopunjava
Potraga za oglasima Pregled oglasa na jednom mestu i primanje informisanja o kompanijama koje traže kandidate vašeg profila
Preporuke je teško proveriti Preporuke su preglednije i mogu se proveriti uvidom u profil osobe koja ih je ostavila
Prilagođen je konkursu Suviše je detaljan, pa nije prilagođen konkursu

LinkedIn u brojkama

LinkedIn je osnovan 2002, a u maju 2003. godine počinje da registruje korisnike. Tokom prvih mesec dana profil je otvorilo 4500 korisnika, a danas se u svetu svake sekunde registruju dva nova korisnika ove društvene mreže; trenutno postoji više od 313 miliona registrovanih profila iz preko 200 država i regiona. Samo u SAD ima više od 100 miliona članova, u Evropi preko 75 miliona, dok u Srbiji ima više od 310.000 registrovanih korisnika. Do sada je više od tri miliona kompanija kreiralo svoju stranu na LinkedIn‑u, a grupa za razmenu znanja i iskustva ima oko 2,1 milion članova. LinkedIn je trenutno dostupan na 23 jezika.

Luka Milinković

(Objavljeno u časopisu PC#216)

Facebook komentari:

SBB

PC Press konkurs
Tagovi: , , , ,