Da li ćemo uskoro voziti “odštampane” automobile?

Jednog dana u ne tako dalekoj budućnosti i svakako ne u nekoj udaljenoj galaksiji, moći ćete da uđete u salon automobila, da izaberete dizajn, broj sedišta, jačinu motora i do kraja dana će vam vaša “makina” iz snova biti odštampana. Da – 3D odštampana.

Strati

Upravo ovaj scenario je vizija Džej Rodžersa, direktora američke kompanije Local Motors, koja je prethodne nedelje predstavila prvi 3D odštampani automobil na svetu –  Strati. Ovaj elektični mališan – dvosed predstavljen je na izložbi IMTS 2014 u Čikagu.

Na osnovu podataka kompanije Ford Motors, većina automobila ima negde između 5.000 – 6.000 delova. Strati je sačinjen od svega 49 delova, uključujući i svoj najveći deo – karoseriju, kao i tradicionalne komponente kao što su motor, točkovi, sedišta i vetrobrani. Iako je već napravljeno nekoliko automobila proizvedenih uz pomoć 3D Print tehnologije, ovo je prvi koji se zaista može voziti.

Originalni dizajn za Strati, čiji naziv potiče iz italijanskog jezika i koji bismo preveli kao “slojevi”, zapravo ne potiče iz kompanije Local Motors. Umesto njih, dizajn je osmililia jedna inovativna kompanija koja ohrabruje svoje članove da slobodno dele svoje ideje za dizajn vozila. Te ideje zatim se usavršavaju i finalni proizvodi se prodaju online ili kroz maloprodaju, u radnjama Local Motors-a.

Pročitajte i:  Istraživači razvili autonomne 3D odštampane čamce/mostove

Samo štampanje automobla trajalo je oko 44 časa i na dodatnu obradu je utrošen još jedan ceo dan. Local Motors je zatim sačekao IMTS sajam i tokom sva četiri dana konstruisao Strati.

local-motors-might-3d-print-one-of-these-concept-cars-in-september-video_10

“Mogli smo da ga završimo i za dva dana” – rekao je Rodžers, ali su rastegli proces kako bi zabavljali ljude tokom izložbe na IMTS-u.

Strati, koji je napravljen od štampanih ugljeničnih vlakana armirane termoplastike ili ABS, može dostići brzinu od 64 km/h i može putovati i do 190 km sa jednim punjenjem. Odličan je za vožnju po komšiluku, ali još uvek nije dozvoljeno voziti ga na međugradskim relacijama i auto-putevima. Rodžers je još dodao i to, da već postoje planovi za detaljna testiranja pre nego što Strati izađe u zvaničnu prodaju i konačnog izlaska na auto-puteve.

Velike face autoindustrije, poput Ford-a već nekoliko decenija koriste tehnologiju 3D štampe, ali samo za izradu prototipova. (Do sada, ni jedan deo u Fordovm modelima nije izašao ispod “3D prese”) Dakle, sam proces kompletne izrade automobila pomoću 3D print tehnologije je verovatno intrigantan gigantima autoindustrije.

Pročitajte i:  Vožnja bez truckanja

Iako bi Strati koštao kao dobra limuzina, Džej Rodžers kaže da ga neće plasirati na tržište kao automobil luksuzne klase. Umesto toga, on veruje da će Strati na tržištu do 2016. godine moći da dostigne veoma rastegljivu i “pristupačnu” cenu od 18.000 do 34.000 američkih dolara.

“Strati će biti pozicioniran kao automobil za mase, odnosno više različitih automobila za mase” – zaključio je Rodžers.

Izvor: Mashable.com

Autor: Damijan Jović

Facebook komentari:
SBB Solutions
Tagovi: , , , , , , , ,