Top50 Glas publike

Data science – posao budućnosti

Data science je tražena karijera za one koji vole analizu podataka, primenjenu statistiku kao i programiranje. Prema istraživanju Glassdoor-a, prosečna godišnja plata data scientist-a je 120.000 dolara i to je treće najtraženije zanimanje! Očekuje se da će zanimanje data scientist porasti za čak 22 odsto između 2020. i 2030. godine! Šta podrazumeva ovaj posao budućnosti?

PCPress.rs Image

Data science je interdisciplinarna oblast koja koristi algoritme, procedure i procese za ispitivanje velikih količina podataka u cilju otkrivanja skrivenih obrazaca, generisanja uvida (insights) i direktnog donošenja odluka. Da bi kreirali modele predviđanja, data scientist-i koriste napredne algoritme mašinskog učenja da sortiraju, organizuju i uče iz strukturiranih i nestrukturiranih podataka. Kao oblast koja se brzo razvija, s primenom u brojnim industrijama, data science nudi razne mogućnosti za posao – od analize podataka do programiranja.

Data science (DS) se  dosta preklapa s veštačkom inteligencijom (AI), samim tim što koristi metode mašinskog učenja (ML) i klasično programiranje kako bi se doneli zaključci i predikcije iz postojećih podataka. Međutim, pored ovih oblasti, data science podrazumeva dobro poznavanje biznisa, tj. oblasti iz koje se radi analiza ili pravi model, kao i procese prikupljanja podataka, vizuelizacije, komunikacije.

Pročitajte i:  Art-Info: Era e-faktura

„You may also like…”

Od reklama na brojnim Web sajtovima do digitalnih postera na aerodromima, data science modeli su neophodni u modernom oglašavanju.

Jedan od najčešćih načina na koji se data science koristi u marketingu je kada Google pojam i algoritmi kreiraju relevantne rezultate pretrage, uključujući ciljane oglase u vezi s vašim upitom. Ova primena je razlog zašto možete videti onlajn, npr. reklamu za programe obuke o data science, dok neko drugi u istom regionu može videti reklamu za odeću.

Preduzeća mogu da ih prilagode na osnovu prethodnog ponašanja korisnika. Zbog toga digitalni oglasi imaju daleko veći CTR (click-through rate) od tradicionalnog oglašavanja. Mnoge marketinške firme su iskoristile data science da promovišu svoje ponude zasnovane na interesima korisnika i relevantnosti podataka kako bi poboljšale angažovanje kupaca. Kompanije kao što su Amazon, Twitter, Google Play, Netflix i druge takođe usvajaju ovu strategiju.

PCPress.rs Image
Sistem preporuka koji koristi podatke o prethodnim kupovinama na Amazon.com

E-commerce ne može bez data science-a

Data science je snažno uticala na e-commerce, pomažući kompanijama da identifikuju svoje ciljno tržište, predvide tražnju za robom i uslugama i optimizuju formiranje cena. Obrada prirodnog jezika (natural language processing, NLP) i mehanizam za preporuke pokazali su se izuzetno korisnim kompanijama koje prodaju onlajn, jer koriste ove metode da analiziraju ponašanje kupaca i steknu uvid u potencijalne strategije rasta. Štaviše, NLP se koristi za analizu tekstova i onlajn anketa, što pomaže preduzećima da pruže kvalitetne usluge svojim klijentima.

Pročitajte i:  e-Fakture: Neka nam je SEFte
PCPress.rs Image
Predviđanje dužine rute na osnovu istorijskih podataka na GoogleMaps.com

Data science drastično menja biznis model

Data science je u centru nekih od najuticajnijih inovacija u transportu u poslednje dve decenije. Dok su autopilot vozila verovatno najupečatljiviji razvoj u svetu transporta, data science je takođe temelj za proizvodnju statistike o upotrebi goriva, analizu ponašanja vozača i praćenje performansi vozila. Kombinovanjem mašinskog učenja sa automatizacijom, proizvođači automobila mogu da kreiraju pametnija, bezbednija vozila s boljim logističkim rutama.

Istaknute taksi kompanije, kao što je Uber, koriste data science da optimizuju troškove i rute kombinovanjem različitih elemenata, kao što su ponašanje kupaca, lokacija, ekonomski podaci i logistički provajderi.

Takođe, avio-kompanije koriste data science za predviđanje kašnjenja letova, odluku koje će avione kupiti, planiranje ruta, upravljanje kašnjenjima letova i kreiranje programa lojalnosti.

Data science Bootcamp u Beogradu

U Beogradu je počeo da radi prvi Data science Bootcamp na srpskom. Za 400 sati intenzivnog rada postajete obučeni za rad u data science oblasti.

mcb.rs/data-science/data-science-bootcamp

Autor: Milica Šćepanović

Facebook komentari:
SBB

Tagovi: , ,

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *