Digital signage, i hardver i softver

Digital signage zvuči „Hi‑Fi“ na engleskom, dok je digitalna signalizacija pomalo nerazumljiv pojam. Šta vam prvo pada na pamet kada čujete signalizacija; saobraćajna signalizacija, svetlosna signalizacija…

Ne zamerite mi, jezik nam je prelep, ali bih u nastavku teksta koristio engleski termin digital signage, jer je ipak nekako mekši i pitkiji i slikovitiji. Dakle, da nastavimo s pričom. Digital signage nije nova stvar, ona je tu odavno, ali se promenilo to što je sada komercijalno dostupan na svim nivoima, od SZR‑a do velikih kompanija, zahvaljujući vrtoglavom razvoju tehnologije LED panela i stabilizaciji cena.

U dobu digitalne transformacije, milenijalci su novi kupci proizvoda i korisnici usluga. Važe za velike „trošadžije“, dobro su upućeni u prodaju, marketing i ekonomiju generalno i to ih čini jedinstvenim kupcima. Brendovi danas moraju ozbiljno da se potrude da privuku njihovu pažnju, ne bi li ih privoleli i izazvali da novac potroše baš kod njih.

Šta to znači?

U smislu digitalnog obaveštavanja, oglašavanja i plasiranja, sistem video‑poruka preuzima primat nad svim do sada korišćenim kanalima komunikacije s kupcima. Kupci su sve češće lojalni brendovima, obožavaju kupovinu s popustima i, naravno, očekuju odličan „tretman“ od brenda. Kroz customer‑centric iskustvo, kupac je u fokusu, pruža mu se maksimalna pažnja i zato je digital signage jedan od moćnih alata u celokupnoj marketing strategiji.

Zašto?

Zato što je poruka jasna i inovativna i zato što može biti prilagođena u datom trenutku i za svaku priliku jednim klikom miša, pa tako možete u svojoj radnji dočekati stalnog kupca s pozdravnom porukom po imenu, čestitati rođendan ili prirediti neko drugo personalizovano iznenađenje. Dani Web sajtova su odbrojani, Facebook odumire, Instagram još uvek preživljava. Format reklame menja se od statične ka pokretnoj slici.

Na koji način?

Sa Samsung SSS‑om prolazi se kroz fenomenalno iskustvo jer je jednostavan, savremen i najkompletniji. Iza svega stoje odlična podrška i sjajna rešenja.

Ono što oduševljava i mene lično, jeste softver za centralizovano upravljanje celim sistemom. MagicINFO server je „oružje“ za indirektno upravljanje prodajom, prometom i profitom. Ograničenja u korišćenju su kreativnost i mašta marketinškog tima. Dobar i smislen sadržaj izuzetno je važan, jer „utiče“ na sledbenike brenda i pojačava pripadnost, ali samo u kombinaciji sa adekvatnim i dobro pozicioniranim LFD‑ovima.

Pročitajte i:  IT kompanija Saga New Frontier Group proslavila 30. rođendan

Kome treba DS?

Hotelijeri su definisali zone okupljanja gostiju, mesta gde se najviše zadržavaju i borave i kroz DS predstavljaju ponudu, šalju pozdravne poruke VIP gostima, pružaju specijalne informacije o akcijama, dešavanjima, pogodnostima. Uz vrhunske fotografije hrane, čak i gosti na najstrožim dijetama, izazvani dobrim sadržajem, neće odoleti odlasku u hotelski restoran. Opa, eto prometa, i ako je hrana zaista dobra, eto i preporuke na nekom od digitalnih „advajzora“.

S druge strane, vlasnik sistema digital signage‑a može da razmatra opciju izdavanja, pa se taj „reklamni prostor“ u saradnji sa odabranim brendovima, može pretvoriti u ciljane kampanje u zavisnosti od grupe gostiju. Novi mali SZTR, kraft šopovi, pekare, poslastičarnice, kafeterije, uz pojedine modele Samsung Smart Signage ekrana iz PM serije mogu biti i „sami svoji marketing majstori“ koristeći ugrađeni MagicInfo Lite plejer na čipu ekrana.

U slučaju većeg broja prodajnih mesta, npr. franšize ili velikih maloprodajnih lanaca, raširenih širom države i šire, sistem je još isplativiji, jer pripremu, kontrolu, puštanje i zamenu sadržaja sprovode sa centralne lokacije uz minimalan trošak. Kompanije koje brinu o svojim zaposlenima i njihovoj bezbednosti, mogu da koriste digital signage u svrhu podizanja nivoa percepcije BZR‑a, kroz mrežu ekrana na karakterističnim mestima sa ciljanim sadržajem radi smanjenja povreda i nedisciplinovanog ponašanja.

Uvek može jeftinije!

Digital signage je sistem čiji značaj u Srbalja malo ko shvata ozbiljno i misli da ga može zameniti običnim televizorima sa gerilskim marketing pristupom uz korišćenje USB stick‑ova kao nosača sadržaja s lokacije na lokaciju. A šta kad se stick zaglupi ili ga neko od zaposlenih izgubi ili ne ume da ga ubaci i prebaci sadržaj? E, o toj vrsti gubitka malo ko razmišlja, naročito u pogledu stvaranja imidža savremene kompanije, pa se u očima kupaca/korisnika, javlja podsmeh i brend se izvrgava ruglu.

Pročitajte i:  Rekordna prodaja Tesla automobila u 2019. godini

Šta je hardver?

U slučaju digital signage‑a, percepcija hardvera nije na zadovoljavajućem nivou. Često se mešaju „grandmas and frogs“, pa su klijenti u zabludi da im se nudi preskup TV. Međutim, reč je zapravo o LFD ekranima. LFD je skraćenica od „displej velikog formata“ (Large Format Display), nema tjuner, pa nije TV, a opseg radnih sati mu je veći. LFD je skuplji od consumer TV‑a, i tu nailazimo na prvu prepreku kada pričamo o DS‑u.

Shodno nameni, dele se na displeje koji rade 16 sati dnevno (16/7) i 24 sata dnevno (24/7). Pored LFD‑a, u igri su i LED paneli izrađeni od LED modula i sa određenim pixel pitch‑em (razmakom između susednih dioda) iz kojih se sastavljaju unutrašnji i spoljašnji video‑zidovi velikih površina. Trenutno najveća regionalna instalacija outdoor Samsung LED Signage zida završena je u temišvarskom tržnom centru – čak 270 kvadratnih metara. Kod LED‑ova, važno je uzeti u obzir pixel pitch i maksimalnu potrošnju. Ovo drugo može mnogo da košta ako se izbor svede na „alternativne“ brendove. S „diodama“ nema kompromisa sa aspekta MTBF i za kratko vreme se pokaže da je jeftinije skuplje i da vizuelno ne odgovara – kvalitetan sadržaj na lošem prikazu (ekranu) gubi „sjaj“.

Da se vratimo na LFD (indoor, semi‑outdoor i outdoor) rešenja. Prvo i osnovno prilikom izbora jesu prodajna partnerska mreža, servisna mreža, partnerska ekspertiza, lager i podrška za softver i hardver. Sledeće: osvetljaj ili broj nita (500‑5000), kontrast, haze, MTBF, potrošnja električne energije i naravno garancija. I, nezaobilazno, godišnja deracija nivoa osvetljaja!

Hardver može imati i posebne dodatke u vidu platformi za sensing i trigger, a napredni budući uz AI‑on‑chip, sami će prepoznavati lojalne kupce i na osnovu naučenih kupčevih afiniteta, momentalno i automatski (samostalno) će prilagođavati sadržaj i ponudu.

Ako u smislu izgradnje Smart Signage Sistema zanemarimo najpoznatiju biznis disciplinu u Srbiji – improvizaciju, uz Samsung rešenja iz TRS‑a moguće je imati korist od dobre slike. Ako na sve to imate trogodišnju garanciju, zanemarljivo malu stopu kvarova i kvalitetnu podršku za softver i hardver, izbor je jasan.

Pročitajte i:  TV Review: Hisense H55U8B - Novi adut s VA ekranom

Nosači za displeje

Ovo je još jedan bitan deo instalacije DS‑a, gde se najviše štedi, improvizuje i „budži“. Za uređaj od par hiljada evra koriste se neprofesionalni nosači, od tankog čeličnog lima, koji nije ni testiran ni sertifikovan. Ozbiljni brendovi u ovom domenu u QA procedurama sprovode i seizmičke testove. Upotrebom brand name nosača, eliminiše se rizik da nosač, anker ili tiplovi popuste, naročito ako se taj ekran nalazi na zidu iznad šetališta u tržnom centru. Ukoliko padne usled nestručne instalacije i neadekvatnog nosača, biće povređenih, a u takvim situacijama treba preuzeti odgovornost za povrede i štetu.

Zašto DS

Digital signage je investicija, a ne trošak. DS je alat zlata vredan za osvajanje kupaca, kao komplementarnost uz dobar proizvod i dobru uslugu u vremenu koje dolazi.

Budućnost

Radnja bez prodavaca, sistem automatske beskontaktne naplate preko RFID čipa implementiranog pod kožu u šaci jedne ruke, price tag‑ovi koji prepoznaju kupca i prikazuju cenu samo za njega/nju u trenutku prilaska polici, uz ekrane s porukama i ekrane za probu umesto ogledala u kabinama (bez potrebe za probanjem u radnji). Sve to uz informacije s „kolačića“ i ranijim iskustvima i afinitetima u kupovinama, sve to kroz CEM, a čiji je sastavni deo i DS.

Zastrašujuće ili previše „future“ – sve to ipak dolazi.

Rekapitulacija

LFD nije TV – LFD je profesionalni ekran (displej) za digitalnu signalizaciju sa ograničenim brojem radnih sati na 16/7 ili bez ograničenja 24/7. TV je uređaj za kućnu upotrebu sa ograničenjem u dnevnom broju radnih sati i s tjunerom. Nema internu memoriju i nema sistem bezbednosti, osvetljaj je do 300 nita. Centralizovani softver je ključna stvar, kao i LFD‑ovi sa integrisanim plejerima.

Korisna adresa: trservices.rs

Autor: Miodrag Kovanović

Facebook komentari:

SBB

PC Press WMS
Tagovi: , , , , , , , , , ,