Državne škole u Njujorku zabranjuju ChatGPT

Državne škole u ​​Njujorku zabranile su korišćenje ChatGPT-a na školskim uređajima kao i korišćenje putem WiFi mreže. Chatbot sa veštačkom inteligencijom, koji je OpenAI objavio u novembru, brzo je stekao popularnost. Međutim, nisu svi oduševljeni veštačkom inteligencijom. Škole su zabrinute da će učenici zakržljati u učenju varajući na testovima a zatim i da će predavati tekstove koje nisu sami napisali.

PCPress.rs Image

Moć veštačke inteligencije

ChatGPT je zapanjujuće impresivna platforma i prikazuje sve dobre i loše strane neverovatne moći veštačke inteligencije. Poput verzije mogućnosti kreiranja teksta, AI može da odgovori na pitanja zasnovana na činjenicama i da piše eseje i članke. Takvi tekstovi se često teško razlikuju od sadržaja koji su napisali ljudi. Kako AI bude napredovao biće sve teže uočiti razliku.

„Iako alat može da pruži brze i jednostavne odgovore na pitanja, on ne gradi veštine kritičkog razmišljanja i rešavanja problema, koje su neophodne za akademski i doživotni uspeh“,navodi Jenna Lyle, portparol javnih škola u Njujorku. Ipak, organizacija može imati poteškoća u sprovođenju zabrane. Blokiranje ChatGPT-a preko školske internet mreže i na uređajima koje koriste u školama je jednostavno. Međutim, to neće sprečiti učenike da ga koriste na sopstvenim uređajima sa mobilnim mrežama ili kod kuće.

Pročitajte i:  SAD, EU i izazovi u sektoru poluprovodnika

OpenAI razvija „ublažavanje“ za koje tvrdi da će pomoći svakome da identifikuje tekst koji je generisao ChatGPT. U osnivanju OpenAI kompanije učestovao je i Elon Musk. Nedavna istorija nije baš puna primera velikih preduzeća koji stavljaju ono što je najbolje za društvo iznad krajnje linije. OpenAI je navodno bio u pregovorima o prodaji akcija po vrednosti od 29 milijardi dolara, što je ga čini jednim od najvrednijih američkih startapa.

Veštačka inteligencija je značajan napredak?

Nisu svi u obrazovnoj zajednici protiv AI tehnologije. Adam Stevens je nastavnik na Brooklyn Tech-u. On je godinama predavao istoriju u srednjoj školi u Njujorku i sada upoređuje ChatGPT sa najpoznatijim svetskim pretraživačem. „Ljudi su rekli istu stvar o Google-u pre 15 ili 20 godina kada su studenti mogli da “nađu odgovore na internetu”, rekao je Stevens. On tvrdi da bi bot mogao biti saveznik za nastavnike, koji bi ga mogli koristiti kao osnovni odgovor na tekstove, na čijem poboljšanju bi zatim kasnije mogli da rade zajedno sa učenicima.

Pročitajte i:  Roboti mogu da uče kao ljudi zahvaljujući OpenAI spinoff-u

Stevens veruje da je ključ pozvati studente da „istraže stvari koje vredi znati“ dok se udaljavaju od standardizovanih metrika. „Obučili smo čitavu generaciju dece da prate kriterijume, a ne znanje“. Naravno, ako je ono što je važno ostaje na kraju semestra, onda je ChatGPT pretnja.“

Bez obzira na to kako škole gledaju na AI tehnologiju ona je bar za sada dostupna svim. Osim ako vlada ne uvede nove propise u bliskoj budućnosti, odgovori na mnoga pitanja, eseji i umetnost zasnovani na veštačkoj inteligenciji za sada su dostupni. Međutim novi nivo, koji se bavi potencijalnim društvenim posledicama uključujući automatizaciju sve većeg broja poslova biće mesto gde počinju pravi izazovi.

Izvor: Engadget

Facebook komentari:
SBB

Tagovi: , , ,