BIZIT plus

Edge vs Firefox: Ratovi browsera 

Industrija browser-a našla se u zastoju, uprkos naporima Chrome-a, Edge-a, Safari-ja i Firefox-a da nadmaše jedni druge, pokazuju novi podaci.

PCPress.rs Image

Firefox i Edge su jedan do drugog na rang listi

Prema najnovijim podacima Statcountera, nijedan veliki browser nije doživeo porast ili pad tržišnog udela od više od 1,74% od početka godine. Uprkos mnoštvu novih funkcija koje su ponudili manji rivali, najznačajniji rast postigao je lider na tržištu, Google Chrome, koji je od januara proširio svoj udeo sa 63,38% na 65,12%. Dalje na rang listi, promena tržišnog udela bila je još manje izražena: Safari je doživeo pad od 0,6%, a Firefox od 0,32%, dok je Edge povećao svoju bazu korisnika za ekvivalentni iznos.

Verovatno najfascinantnije rivalstvo u industriji browsera je između Mozilla Firefoxa i Microsoft Edgea, dve usluge koje se bore za čast trećeg najvećeg browsera (iza Chrome -a i Safarija). Od ponovnog objavljivanja u januaru 2020, Microsoft Edge je postajao sve jači i sada drži 3,4% tržišta. U maju je Edge čak prvi put pretekao Firefox na rang listi. Rast Microsoft-ovog novog browsera može se pripisati nizu faktora, uključujući obnavljanje marketinških napora i posvećenost poboljšanju koje iskustvo usklađuje sa drugim modernim browserima.

Pročitajte i:  Vaš Android browser je pun bespotrebnog sadržaja - očistite ga sa nekoliko dodira

Međutim, uprkos najboljim naporima kompanije, rast Edge-a je u zastoju od kraja godine. Iako je tržišni udeo Edge porastao u odnosu na 3,08% koliko je bilo u januaru, u poslednjih šest meseci došlo je do promene od samo 0,1%. Mozilla je u međuvremenu videla da je teško izvući Firefox iz silazne spirale koja se sada proteže nekoliko godina unazad. Prema Statcounter-u, browser je izgubio ili zadržao tržišni udeo u deset od poslednjih dvanaest meseci. Činjenica da je Firefox prošlog meseca uspeo da preuzme treću poziciju od Edge-a (sa udelom od 3,45%) je svojevrsna pobeda, ali biće slaba uteha za svakoga ko se seća vremena u kojem je Mozilla uživala u ogromnih 30% tržišta, iza Internet Explorer-a.

Možda osećajući da se ne može takmičiti sa Microsoft-om i Google-om po pitanju funkcija, Mozillino omiljeno bojno polje sada je privatnost podataka. Pored funkcija za Firefox koje su usredsređene na privatnost, kompanija je predstavila niz novih proizvoda za privatnost, uključujući VPN uslugu. Nijedan browser nije pozicioniran da ospori vodeću poziciju Google Chrome -a u bliskoj budućnosti, osim regulatorne reforme koja sprečava Google da izvuče prednost sa svojih pozicija na tržištu pretraživanja, saradnje i OS -a. Međutim, bitka između Firefox-a i Edge-a niže na rang listi je spremna. Par je bio jedan do drugog cele godine, ali ova vrsta ravnoteže retko traje dugo.

Pročitajte i:  Google: Malver zloupotrebe API je standardna krađa tokena, a ne problem API-ja

Izvor: Techradar

Facebook komentari: