Evropa zabeležila najveći rast prodaje pametnih telefona

Najnoviji izveštaj analitičarske kompanije Canalys daje pregled tržišta pametnih telefona i tržišnog udela na istom sa jasnim fokusom na Evropu. Ukratko – Samsung je i dalje najzastupljeniji brend, i uspeo je da poveća svoj tržišni udeo na Starom Kontinentu. Južnokorejski gigant sada ima 30,4% udela, sa rastom od 26% na godišnjem nivou.

Na drugom mestu je i dalje Huawei, koji je uprkos američkim sankcijama uspeo da proda više uređaja u trećem kvartalu nego u drugom – 11,6 miliona, naspram 8,5 miliona. Međutim, brojke su praktično identične u odnosu na prošlu godinu, tako da nije zabeležen nikakav rast u odnosu na isti period 2018. godine. Imajući u vidu okolnosti, u kompaniji su verovatno zadovoljni time što su uspeli da evropski udeo zadrže na 23,9%.

Treće mesto je rezervisano za američki Apple. Iako je prodao 9,8 miliona telefona, te brojke su manje u odnosu na isti period prošle godine, pa je tako zabeležen pad prodaje od 4%. Dotle je četvrti na listi, kineski Xiaomi, zabeležio najveći procentualni rast na evropskom kontinentu. Xiaomi je porastao za čak 73% u odnosu na isti period prošle godine, isporučivši čak 5,5 miliona uređaja. Tako je uspeo da pridobije tržišni udeo od 10,5%. Glavni razlog za ovakav uspeh jeste veliko investiranje u ekspanziju u Evropi, koja je bila u velikom fokusu kompanije Xiaomi u proteklih godinu dana. Na petom mestu je HMD, vlasnik Nokia brenda, sa 0,9 miliona prodatih telefona i udelom od 1,8%. To znači istovremeno da je u odnosu na prethodnu godinu zabeležen oad od 21%.

Pročitajte i:  Zavisnost od pametnih telefona je psihijatrijski poremećaj

Evropa je u prilično povoljnom položaju i mnoge kineske kompanije se nadmeću da osvoje poverenje evropskih kupaca. Takođe, Evropa je važno tržište imajući u vidu da se tu najbolje prodaju telefoni srednje i više kategorije. Kako navode u kompaniji Canalys, u Evropi je još jedna specifičnost – prodaja telefona je praktično izdeljena pola/pola između klasičnih maloprodajnih kanala i telekomunikacionih operatera. To znači da Evropljani podjednako kupuju telefone u ponudi operatera i samostalno u maloprodajnim objektima, za razliku od drugih tržišta gde se kupovina uglavnom obavlja preko operatera.

Očekuje se da će implementacija 5G tehnologija u narednom periodu dati dodatni podsticaj i omogućiti unapređenje prodaje. Naredne godine se očekuje pristizanje 5G pametnih telefona i u srednju klasu, tako da će biti i cenovno pristupačniji kupcima.

Izvor: GSMArena

Facebook komentari:

Panasonic

PC Press CRM
Tagovi: , , , , , , , , ,

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.