Data centri 2024

Google izdaje ‘Kritično’ ažuriranje Chrome-a za sve korisnike Windowsa

Ako ste korisnik Windowsa sa instaliranim Chrome-om na vašem računaru, onda će ovo najnovije upozorenje uticati na vas – kritično je da ažurirate svoj browser što je pre moguće…

PCPress.rs Image

Ažuriranje uključuje kritičnu popravku osnovnog grafičkog motora

Još jedno Chrome sigurnosno ažuriranje je izdato, pri čemu je Stabilni kanal ažuriran na verziju 124.0.6367.78/.79. Ovo ažuriranje uključuje kritičnu popravku osnovnog grafičkog motora takvog tipa koji je u prošlosti omogućavao napadačima izvršavanje koda na ciljanim mašinama – mada još uvek nema vesti o bilo kakvom iskorišćavanju ovog puta.

Ažuriranje takođe uključuje dva popravka memorije – vrste koje se obično vide u takvim ažuriranjima. Google je priznao da su takve ranjivosti u memoriji u njegovom osnovnom motoru najčešće otkrivene i iskorišćene. Kao i obično, nema daljih informacija “dok većina korisnika ne bude ažurirana sa popravkom.”

S obzirom na to da je Google označio prvi popravak – u suštini ranjivost za potencijalno manipulisanje kodom – kao kritičnu, čini se veoma verovatnim da je reč o verodostojnoj pretnji. I kada popravka postane javna, važno je da korisnici ažuriraju što je pre moguće – odbrojava se vreme za bilo koje iskorišćavanje.

Obično, kritičan popravak bi mogao biti najveća Chrome vest nedelje, ali ne ovog puta. Druga vest je da je smrt Chrome-ovih strašnih kolačića za praćenje još jednom odložena – ovog puta u rano 2025. godine, bar. Problem je potreba Google-a da balansira privatnost svojih korisnika sa očigledno fer tretmanom svojih oglašivača, posebno kada u suštini igra i ulogu čuvara (kao vlasnik browsera) i krivolovca (kao najveća ad mašina na svetu).

“Prepoznajemo da postoje izazovi vezani za pomirenje različitih povratnih informacija industrije, regulatora i programera”, rekao je Google u sredini nedelje, “i nastavićemo blisko da sarađujemo sa celokupnim ekosistemom.”

To je kritično ažuriranje sasvim druge vrste.

Ažuriranje dolazi dok Google-ovo stalno angažovanje sa Britanskim organom za trgovinu i tržište (CMA) pokušava da izgradi put kroz ovu komplikovanu situaciju. “Nećemo završiti sa ukidanjem kolačića treće strane tokom drugog dela Q4”, potvrdio je Google. “Pod pretpostavkom da postignemo dogovor, predviđamo da ćemo nastaviti sa ukidanjem kolačića treće strane počevši od početka sledeće godine.”

Google je ovde u nekoj vrsti ćorsokaka, imajući u vidu svoju jedinstvenu ulogu u industriji. Kako korisnici weba postaju sve više svesni privatnosti, razlika između toga gde se Chrome trenutno nalazi i Safari-ja ostaje previše velika. Chrome je odličan browser, i njegovi korisnici opravdano žele da ga vide kako se više približava alternativama.

Google se čini da se slaže – bez obzira na njegovu nespretnost u Inkognito režimu – ali mora da pronađe kompromis koji neće uništiti njegov model oglašavanja kao i te kolačiće.

U međuvremenu, veće otvoreno pitanje je oko veštačke inteligencije, naravno, i šta će to značiti za pretragu i oglašavanje u browserima u narednim godinama. Ukratko, do vremena kada ovi kolačići konačno nestanu, možda ćemo biti u novom teritorijum.

Izvor: Forbes

Facebook komentari:
SBB

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *