Računari i Galaksija

Google mora da plati 400 miliona dolara zbog praćenja korisnika

Google će platiti 391,5 miliona dolara za rešavanje optužbi. Protiv kompanije 40 država je podnelo tužbe zbog ilegalnog praćenja lokacije korisnika, saopštila je kancelarija državnog tužioca Mičigena.

PCPress.rs Image

Google mora da bude transparentniji prema potrošačima

Istraga koju su vodile države Oregon i Nebraska, znak su sve veće pravne glavobolje za tehnološkog giganta od strane državnih tužilaca. Državni tužioci poslednjih meseci agresivno su ciljali na probleme u vezi praćenja korisnika.

Osim plaćanja, Google mora da bude transparentniji prema potrošačima kada je u pitanju praćenje lokacije. Zapravo, kompanija mora korisnicima da pruži detaljne informacije i podatke o praćenju lokacije za posebnu veb stranicu, saopštila je kancelarija državnog tužioca Ajove.

„Kada korisnici donesu odluku da ne dele podatke o lokaciji na svojim uređajima, trebalo bi da budu u stanju da veruju da kompanija više neće pratiti svaki njihov pokret“, rekao je državni tužilac Ajove. „Ovo rešenje jasno stavlja do znanja da kompanije moraju biti transparentne u načinu na koji prate klijente. Takođe, moraju da se pridržavaju državnih i saveznih zakona o privatnosti.

Pročitajte i:  Microsoft radi na sopstvenom DLSS-u  

Arizona je podnela sličnu tužbu protiv Google-a. Zatim, Google je platio Arizoni 85 miliona dolara u oktobru 2022.godine.

Teksas, Indijana, država Vašington i okrug Kolumbija tužili su Google u januaru. Države su tužile kompaniju zbog obmanjujućih praksi praćenja lokacije koje narušavaju privatnost korisnika.

Portparol Google-a, Jose Castaneda rekao je: „U skladu sa poboljšanjima koja smo napravili poslednjih godina, rešili smo ovu istragu koja je bila zasnovana na zastarelim smernicama proizvoda koje smo promenili pre mnogo godina.

Google je imao prihod od 111 milijardi dolara od oglašavanja u prvoj polovini ove godine. To je više od bilo koje druge kompanije koja se bavi online oglašavanjem. Lokacija korisnika je ključna stvar za kompaniju. Ona pomaže kompaniji da prođe kroz digitalni nered i  oglas učini relevantnijim kako bi i privukla pažnju potrošača.

Izvor: Reuters

Facebook komentari:
SBB

Tagovi: , ,