Google mora da pruži korisnicima jasne informacije o svojim uslugama

Kompanija unosi promene u Google Flights, Google Hotels, Google Store i Google Play.

PCPress.rs Image

Korisnici moraju da budu bolje informisani

Google je pristao da pruži jasnije informacije korisnicima koji koriste Google Store, Google Play Store, Google Hotels i Google Flights u Evropi, objavila je Komisija EU. Google će konačno objasniti da li funkcioniše kao posrednik ili vrši direktnu prodaju. Takođe, bolje će informisati korisnike. Kompanija preduzima korake kako bi se uskladila sa propisima EU nakon dogovora koji se odnosi na Mrežu za saradnju i zaštitu potrošača (CPC) koja se primenjuje od 2021.godine.

„Potrošači u EU imaju pravo na jasne, potpune informacije kako bi mogli da donose promišljenje odluke“. „Obaveze koje je Google preuzeo su korak napred u ovom pravcu,“ rekao je komesar za pravosuđe Didier Reynders.

Google i Komisija EU nisu naveli kada će promene zvanično stupiti na snagu

Google Flights i Google Hotels uskoro će jasno staviti do znanja potrošačima da li prodaju direktno ili su samo posrednik za druge kompanije. Takođe, moraće da navedu šta se koristi kao referentna cena za popuste i pojasni recenzije Google Hotels-a. Konačno, usluge će morati da budu u skladu sa istim pravilima transparentnosti koje prate druge platforme kao što je Expedia.com.

Pročitajte i:  Nvidia sada vredi više od Amazon-a i Alphabet-a

Google Store i Google Play prodavnica moraju da obezbede „jasne predugovorne informacije“. Takođe, moraće da olakšaju pronalaženje informacija o prodavcima. Treba da postoje jasno definisane informacije kao što su zvanično ime i adresa, zajedno sa „direktnim i efikasnim“ metodama komunikacije.

Kompanija mora da objasni korisnicima kako da koriste verzije Google Play prodavnice za različite zemlje kako bi bili u skladu sa propisima EU o geoblokiranju. Takođe, istovremeno mora da omogući korisnicima da koriste plaćanje iz bilo koje zemlje EU.

Prema trenutnoj situaciji, Google ograničava promenu zemlje prebivališta na jednom godišnje. To može dovesti do toga da korisnici izgube svoj sadržaj i određene benefite. Promena je osmišljena da omogući potrošačima „uživanje u istim pravima i pristup istom sadržaju, gde god da se nalaze u EU“.

Izvor: Engadget

Facebook komentari:
SBB

Tagovi: , ,