BIZIT 2022

Google ponovo odlaže blokiranje kolačića trećih strana, sada ciljajući na kraj 2024.

Još uvek smo najmanje dve godine udaljene od odbacivanja invazivnih kolačića, otiska prsta i drugih tehnologija koje prate informacije i ponašanje korisnika na više sajtova radi oglašavanja na korišćenje Google-ovog preferiranog skupa zamena za privatno okruženje. Google je prvobitno objavio svoju nameru da postepeno ukine podršku za kolačiće za praćenje trećih strana u Chrome-u u roku od dve godine, početkom 2020. — sada pre oko dve i po godine.

PCPress.rs Image

U blogu, potpredsednik Google Privacy Sandbox Anthony Chavez piše: „sada nameravamo da počnemo da postepeno ukidamo kolačiće treće strane u Chrome-u u drugoj polovini 2024. Regulatorni pritisak je podstakao prethodno odlaganje koje je gurnulo prozor u 2023. godinu, ali njegov trenutni razvojni pristup (ako ne i osnovna tehnologija, do sada) ima odobrenje britanske Uprave za konkurenciju i tržišta (CMA), tako da bi ovo mogao biti poslednji put da je potisnuo.

Google je duboko u testiranju novog skupa API-ja za koje tvrdi da mogu uspostaviti ravnotežu između očuvanja privatnosti i nastavka omogućavanja ekonomije oglašavanja na mreži koja je srž njegovog poslovanja . Programeri sada imaju pristup testiranju API-ja na svojim sajtovima i u aplikacijama, a ako koristite beta verziju Chrome-a, možda vam je već omogućena.

Plan je da se proširi grupa korisnika Chrome-a koji imaju omogućene API-je za zaštitu privatnosti na „milione korisnika širom sveta“ počevši od avgusta, a zatim postepeno uključi više ljudi tokom ostatka godine do 2023., dajući izdavačima i programerima ovih sajtovima je vreme da saznaju kako tehnologija funkcioniše pre nego što API-ji budu „generalno dostupni“ do trećeg kvartala 2023.

Ako koristite Chrome, Google kaže da ćete videti upit sa opcijom da upravljate svojim učešćem kad god vam se pojavi.

Konkurenti i zagovornici privatnosti nisu brzo podržali Googlre-ovu promenu, a tehnolog osoblja EFF-a Bennett Cyphers pozvao je Google da „preusmeri svoje napore ka izgradnji veba koji je zaista prilagođen korisnicima“. Kada je Google odustao od ranog pokušaja zamene (FLoC) za Topics API, Ciphers nam je rekao da, iako „definitivno poboljšava FLoC“, „biti manje zastrašujući od FLoC ne znači da je ‘dobar’. To će reći trećim stranama. pratioci o tome kakve sajtove pregledate, a to bi moglo pomoći veb lokacijama i oglašivačima da vas identifikuju na različitim uređajima.“ Google tvrdi da „Dok veb zajednica testira ove API-je, mi ćemo nastaviti da slušamo i odgovaramo na povratne informacije.“

Izvor: TheVerge

Facebook komentari:
eFakture

Leave a Reply

Your email address will not be published.