BIZIT plus

Google primenjuje novu taktiku u ratu sa ad-blokerima

Već neko vreme Google se aktivno bori protiv korisnika koji upotrebljavaju ekstenzije za blokiranje reklama na YouTube-u. Do sada se trudio da utiče na korisnike da ne instaliraju ekstenzije koje to omogućavaju, a sada pokušavaju sa drugom taktikom – direktnom borbom protiv proizvođača ekstenzija koje blokiraju reklame. Na ovaj način žele da, bar kada je Chrome browser u pitanju, saseku u korenu mogućnost blokiranja reklama.

PCPress.rs Image

Da bi obeshrabrili korisnike da koriste ovakve ekstenzije na YouTube-u, Google je počeo da namerno pauzira i odlaže pokretanje video snimaka, ukoliko otkrije da je aktivan neki od blokera reklama. Izgleda da, za sada, ta taktika ima efekta, jer su developeri prijavili značajno povećanje deinstalacija njihovih ekstenzija.

Google-ov Manifest V2 za ekstenzije omogućava developerima da brzo i jednostavno postavljaju nove verzije svojih ekstenzija. Međutim, kada Manifest V3 postane obavezan, što će se desiti u junu 2024. godine, developeri će se suočiti sa novim restrikcijama koje će značajno usporiti update ekstenzija. Buduća unaprađenja ekstenzija moraće da prođu kompletan proces provere pre nego što budu odobrene i dostupne korisnicima. Do sada su proizvođači ekstenzija za blokadu reklama mogli brzo da reaguju na svaku promenu YouTube-a po pitanju prikaza reklama. Novi Manifest će usporiti taj proces, pa će YouTube imati više vremena da iskoristi prednosti novih algoritama, što će ad-blokere učiniti manje efektivnim.

Pročitajte i:  Google Search chatbot: Nova era pretraživanja interneta

Pored toga, Google sve češće adaptira svoje metode prikaza reklama, što developeri ovih ekstenzija moraju da isprate i, praktično na dnevnom nivou, da menjaju i dopunjuju blok-liste za svoje proizvode. Upotreba Manifesta V3, onemogućiće developere da tako brzo unapređuju svoj softver, pa će on biti manje upotrebljiv.

Naravno, sve to Google radi zbog novca. Njihov cilj je da korisnici samo odaberu na koji način će Google da zarađuje – od toga što će morati da gledaju gomilu reklama između i za vreme prikaza klipova, ili da plate YouTube Premium pretplatu, koja iznosi 14 dolara mesečno.

Izvor: TechSpot

Facebook komentari: