Google proširuje svoj AI projekat za regulisanje semafora

Projekat Green Light će biti implementiran na više raskrsnica sledeće godine.

PCPress.rs Image

Program je prvi put najavljen 2021. godine

Prošle su dve godine otkako je Google prvi put predstavio projekat Green Light. To je novi način rešavanja zagađenja na ulicama koje izazivaju vozila koja čekaju na semaforima. Na svom događaju, Sustainability 2023, kompanija je diskutovala o ranijim saznanjima iz tog programa i najavila novi talas proširenja.

Projekat Green Light koristi sistem mašinskog učenja kako bi pregledao podatke sa mapa i kako bi izračunao nivo saobraćajne gužve na određenom semaforu. Sistem može da izračuna i prosečno vreme čekanja vozila na određenom mestu. Takve informacije se zatim koriste za obuku AI modela koji može autonomno optimizovati vreme rada semafora na toj raskrsnici. Na taj način će se smanjiti vreme čekanja i količina kočenja i ubrzanja vozila na tom mestu. To je deo Google-ovog cilja da pomogne svojim partnerima da do 2030. godine zajedno smanje emisiju ugljenika.

Proširenje programa na više gradova 2024. godine

Kada je program prvi put najavljen 2021. godine, testiran je samo na četiri raskrsnice u Izraelu u saradnji sa Izraelskom nacionalnom putnom kompanijom. Google je navodno primetio “smanjenje potrošnje goriva i vreme čekanja na semaforima za 10 do 20 odsto” tokom tih testova. Program je od tada porastao i proširio se na dvanaest partner-gradova širom sveta, uključujući Rio de Žaneiro u Brazilu, Mančester u Engleskoj i Džakartu u Indoneziji.

Pročitajte i:  Google, Apple, Meta i druge velike tehnološke kompanije pridružuju se američkom savezu radi unapređenja AI

“Danas smo srećni i želimo da podelimo da planiramo proširenje programa na više gradova 2024. godine,” rekao je Yael Maguire iz Google-a. “Ranije brojke pokazuju potencijal za smanjenje broja čekanja vozila za 30 odsto. Smatramo da je projekat Green Light jedinstven jer je skalabilniji i ekonomičniji za gradove od alternativnih opcija.”

Gradovi bi koristili modele zasnovane na mrežama blokova i kvarta kako bi stvorili “talase” zelenih svetala. “Naše AI preporuke rade sa postojećom infrastrukturom i sistemima za upravljanje saobraćajem,” naveo je Maguire. “Inženjeri mogu pratiti uticaj i pregledati rezultate u roku od par nedelja.”

Takođe, Maguire je napomenuo da je testiranje u Mančesteru, navodno dovelo do poboljšanja nivoa emisije i povećanja kvaliteta vazduha za čak 18 odsto. Kompanija je takođe pohvalila efikasnost svog sistema za usmeravanje na mapama u smanjenju emisija. Maguire je istakao da je ovaj sistem “pomogao da se spreči više od 2,4 miliona metričkih tona emisija ugljenika što je ekvivalentno uklanjanju 500.000 vozila koja koriste fosilna goriva tokom jedne godine.”

Pročitajte i:  Google traži od suda da odbaci tužbu za monopolizaciju digitalnog oglašavanja

Izvor: Engadget

Facebook komentari:
SBB

Tagovi: , ,