Građani Srbije se najmanje informišu iz dnevnih novina

Poverenje građana Srbije se i dalje najviše poklanja televiziji, a najmanje dnevnim novinama i političkim magazinima, rezultat je istraživanja agencije Ipsos kada su u pitanju mediji u 2018. godini.

Televizija dospeva do pet miliona građana Srbije, a slede internet sa 4,9, radio (3,6), magazini (2,5) i dnevne novine sa dosegom od 1,3 miliona. Shodno tome i najveći deo novca za oglašavanje ide na televizije, više od 50% ukupne sume odnosno blizu 100 miliona evra. Prema dostupnim podacima sledi ga oglašavanje u dnevnim novinama sa 26,6 miliona, ali treba istaći da je ono u konstantnom padu, tako da je pitanje trenutka kada će dnevnu štampu prestići internet koji je na 26 miliona evra. Skok od pola miliona evra zabeležilo je i oglašavanje na radiju i sada iznosi 7,5 miliona.

Iako ovaj trend nije tipičan za veći deo Evrope, čini se da je građanima Srbije i SAD-a zajedničko to što se i dalje najviše informišu preko televizije. Ipak, građani Srbije prate trendove kada je u pitanju informisanje preko interneta koji konstantno raste kao izvor informisanja. U Srbiji je u 2018. godine registrovano 2.034 medija, od čega je zakonski prijavljeno 1.263. Najviše je pisanih izdanja – dnevnih novina i magazina 863, a slede internet portali 432 i radio stanice 309, dok je TV stanica 211.

Pročitajte i:  Mladi se informišu na YouTube-u, a ne iz pravih izvora vesti

Gledajući period od 2015. godine, povećao se broj svih medija, a očekivano, najveći je broj novih internet portala, kojih je pre tri godine bilo 156, a danas gotovo tri puta više. Ipak u Srbiji je i dalje najdominantniji i najuticajniji medij televizija. Slede internet i radio, pri čemu je velika popularnost FM radio stanica takođe atipična kada se pogleda kontinent.

Izvor: Danas

Facebook komentari:

Vertiv

IT Edukacija
Tagovi: , , , , , , , , ,