BIZIT 11 - prvi dan

I YouTube uvodi opciju naplate sadržaja

Tek što smo saznali kako će Facebook ponuditi administratorima grupa mogućnost da naplate članstva, slična vest dolazi i iz Google-ovog YouTube-a. Autori koji na ovom servisu zarađuju od svojih video radova do sada su morali da se oslanjaju na prikazivanje oglasa i monetizaciju videa koju je nudio YouTube, ali nisu svi bili zadovoljni prihodima koje su tako ostvarivali, niti politikom YouTube-a koji ponekad ukida monetizaciju. Podsetimo, nezadovoljstvo zaradom bilo je i motiv za oružani napad u sedištu ove kompanije ranije ove godine.

YouTuberi, koji su želeli da zarađuju više, morali su da traže sponzore za svoj rad ili da skupljaju donacije na Patreon-u i sličnim stranicama. Međutim, od sada će moći do dodatno zarade i putem samog YouTube-a. Ova mreža, naime, uvodi novi način finansiranja autora koji se više neće oslanjati na oglašivače. Vlasnici kanala moći će ubuduće da stvaraju sopstvene premium sadržaje i da naplaćuju pristup svom kanalu. Mesečna pretplata bi trebala da bude 4,99 dolara, a za nju bi gledaoci dobijali ekskluzivan sadržaj – od uobičajenih videa, preko prenosa uživo, pa sve do emoj-ija, stickera, i sličnih digitalnih sitnica.

Pročitajte i:  Google prodavci ciljaju tinejdžere?

Autorima koji su poslednjih meseci testirali ovu opciju prihodi su se povećali, pa se u YouTube-u nadaju kako će i mnogi drugi biti zadovoljni novim načinom zarađivanja. Od naplaćenog iznosa autorima će ići 70%, dok će YouTube-ova provizija iznositi 30%. Dodatno, YouTuberi će moći na ovoj platformi i da prodaju razne promotivne materijale, poput personaliziranih maski za mobilne, šolje i slično (što je za sada dostupno samo američkim autorima).

Izvor: SEEbiz

Facebook komentari:
Računari i Galaksija
Tagovi: , , ,