Intervju: Massimo Pizzocri, Epson – Budućnost kancelarije je inkjet štampanje

Na nedavno održanoj Epson Business Partner konferenciji, jedan od čelnih ljudi evropskog ogranka kompanije, Massimo Pizzocri, u svom predavanju na temu budućnosti štampe objasnio je i zašto će inkjet tehnologija zauzimati značajno mesto i u godinama pred nama. To nam je bio povod da razgovaramo sa Pizzocri-jem i saznamo koje su Epsonove inicijative za održiva „zelena“ rešenja i koji su proizvodi najpopularniji na srpskom tržištu.

Massimo Pizzocri, generalni direktor za Italiju i potpredsednik za centralnoistočnu Evropu, Epson

Koji uređaji su trenutno u najvećem fokusu Epsona kada govorimo o štampačima i projektorima u slučaju regularnih potrošača?

Najveća prilika za Epson u srednjoročnom periodu je tržište kancelarijskih štampača, koje za Evropu predstavlja mogućnost od 39 milijardi evra prihoda godišnje. Smatramo da ovo tržište neće rasti, uz opadajuću stopu od 2 do 3% godišnje. Međutim, naše učešće na tržištu je jako malo. Jaki smo u sektoru potrošača i u domenu industrije, te radimo kancelarijske inkjet štampače po meri klijenta uz pomoć industrijske tehnologije. Naš cilj je da izmenimo neke od ustaljenih običaja na tržištu, na primer način na koji korisnik servisira tehnologiju. Naši proizvodi imaju mnogo manje potrebe za dodatnim intervencijama, na primer šest do sedam puta manje intervencije tehničara iz servisa tokom radnog veka. Takođe, želeli bismo da potpuno promenimo logistiku. Jedan od najvećih problema upravljanja laserskom tehnologijom i skladištenja je taj da morate da isporučujete tonere, da ih sakupljate, da šaljete difuzere, fotoprovodnike, tehničari moraju da idu na teren i tako dalje. Imamo tehnologiju koja može da promeni sve to. Možemo kompletno da promenimo model troškova i model profita u industriji kancelarijskog štampanja. Imamo robusnije, ekonomski održivije, kao i ekološki pogodnije proizvode, te mislimo da je budućnost kancelarije inkjet štampanje, i smatramo da je Epson jedna od retkih kompanija koja može da ponudi kompletno rešenje ovom segmentu tržišta.

Pročitajte i:  Alexa dobija podršku za obavljanje više zadataka u isto vreme

Da li možete da nam kažete nešto više o Epsonu na srpskom tržištu?

Ako gledamo od globalnog ka srpskom tržištu, uzmimo za primer kompaniju kao što je Epson koja ima 10 milijardi dolara prihoda godišnje, sa 50 hiljada patenata i 70 hiljada zaposlenih – to je dosta tehnologije, sa 14 novih patenata svaki dan. Ako odemo u Evropu, tržište za Epson je 1,7 milijardi evra. Voleli bismo za tri godine da bude dve milijarde evra, što znači da nam za taj cilj treba još 300 miliona evra. Ako pogledamo region centralnoistočne Evrope, za koji sam zadužen kao generalni direktor za Italiju i potpredsednik za centralnoistočnu Evropu, voleo bih da prihod podignemo sa 180 miliona na 250 miliona. Jednom rečju, voleli bismo da rastemo od 5 do 7% godišnje. U Evropi voleli bismo da rastemo 8 do 10% godišnje, u centralnoistočno evropskom regionu voleli bismo da rastemo 15% godišnje, a u Srbiji mislim da bismo mogli da rastemo 40% godišnje u naredne tri godine! Cilj nam je da udvostručimo broj zaposlenih koji rade u našem regionalnom predstavništvu u Beogradu. Želimo da nastavimo da podržavamo dobavljače, i mislimo da trenutno imamo prihod od 50 miliona na području Balkana, a voleli bismo da ga udvostručimo za tri godine, a ovo je prilično dobra prilika.

Pročitajte i:  Sistem koji otpad pretvara u gorivo

Koji Epsonovi proizvodi su najpopularniji na ovim prostorima?

Baš kao i prema našim očekivanjima, trenutno najpopularnija linija proizvoda je upravo ona u kojoj smo izbacili kertridže. Tražili smo od korisnika da potroše malo više kada kupuju štampač, ali da im trošak štampe bude skoro na nuli. Zatim imamo industrijski štampač, veoma smo jaki u vizualnim komunikacijama, projektorima, a sledeća prilika je kancelarija. U tom sektoru smo tek na početku. Imamo udeo u kancelarijskom štampanju koji je ugrubo ispod 5 do 6%, a mislimo da možemo da ga podignemo na 15 do 20% za tri do četiri godine, i mislim da ćemo sa tim napraviti uspeh sa srpskim timom za Epson.

U poslednje vreme veliki fokus Epsona je na održivim „zelenim“ rešenjima, možete li da nam kažete nešto više o tim inicijativama?

Verujem da u današnjem vremenu vapimo za ekologijom. Međutim, samo kada je ekologija ekonomski održiva, korisnici su spremni da kupe ekologiju. Epson ima jaku prednost i to ekološku, sa 90% i više uštede energije, 90% i više uštede kod generisanja otpada, manja je i emisija CO2. Ove ekološke prednosti su jake kod Epsona, jer su u isto vreme i ekonomske prednosti. Na taj način možemo da ponudimo korisnicima uštedu energije, troškova skladištenja, uštedu logističkih i troškova servisa. To je ekologija koja pomaže ekonomiji. To je segment u kome je naše prisustvo najjače.

Pročitajte i:  BIZIT 2018: Epson-ova vizija očuvanja životne okoline s inkjet tehnologijom

U čemu se ogleda najvažnija Epsonova prednost u odnosu na ostale kompanije na tržištu?

Najvažnija prednost se sastoji u tome što smo drugačiji, ne kopiramo nikoga, imamo sopstveni način na koji posmatramo našu tehnologiju koju vodimo do ekstrema. Ne zanima nas previše šta drugi rade. Mislimo da je naš pogled na krajnjeg korisnika i proizvod veoma drugačiji. Iz tog razloga, potrebno je više vremena da ubedimo partnera da proda naš proizvod, upravo jer je drugačiji. Ne mogu samo da isporuče šta korisnik želi da kupi, već moraju da prodaju, objasne i ubede. Međutim IT industriji trebaju riseleri koji mogu da posavetuju mušterije. Korisnici žele da štampaju u pokretu, sigurnost, cloud funkcionalnost, sa mogućnošću da povrate i čuvaju dokumenta. Naši proizvodi su drugačiji, imamo naš poseban način i s tim u vidu, imamo i jedinstven nastup na tržištu.

Facebook komentari:

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.