iPlus rešenje za poslovno štampanje
Budućnost poslovnog štampanja nazivaju različito: OPS – Optimized Print Service, MPS – Managed Print Service, PaaS – Print as a Service, Rent‑a‑print… Za sve te opcije je zajednička premisa da su kompanijama potrebni otisci na papiru… a o štampačima neka brine neko drugi
Poslovnim ljudima je poznato kako mogu da nabave automobil za svoju firmu – plate ga odjednom ili ga uzmu na kredit / lizing, pa ga plaćaju u ratama. A mogu i da ga rentiraju na određeni period. Pre nego što se upuste u nabavku, zavisno do finansijskih mogućnosti i poslovnih potreba, izaberu opciju da li da budu vlasnici automobila ili da samo plaćaju zakup njegovog korišćenja. Od toga zavisi i kako se vozilo vodi u poslovnim knjigama, obračun amortizacije i ostale računovodstvene zavrzlame. Posebna priča su troškovi eksploatacije, kao i briga oko održavanja, servisiranja, goriva… kao i to ko se u firmi ili izvan firme bavi automobilom.
U slučaju štampača i multifunkcionalnih uređaja za kompanijske potrebe, sve nabrojane nedoumice lako se rešavaju, jer na srpskom tržištu već godinama postoje svima prilagođeni paketi iPlus usluga. Njima kompanija Original olakšava pri odlučivanju i nabavci optimalnih rešenja za poslovno štampanje, tako da klijent dobije objedinjenu brigu o uređajima, bez obzira na to da li ih je kupio ili rentirao. Kroz ponudu uređaja svetskih brendova Konica Minolta i Oki, oni nude optimizaciju usluga štampanja, kombinujući savetovanje, hardver, implementaciju softvera i upravljanje tokovima posla, uz obuku, održavanje i servis.
Pre nego što pređemo na detaljnije objašnjenje iPlus koncepta, da pogledamo šta kaže svetska praksa i istraživanja o savremenom upravljanju štampanjem u kompanijama.
Digitalna transformacija poslovnog štampanja
Istraživačko‑analitička kompanija Quocirca objavila je izveštaj o rezultatima istraživanja u okviru studije Global Print 2025, sprovedene na uzorku od 288 malih i srednjih preduzeća u SAD i Evropi. Ukupno 66 odsto malih i srednjih preduzeća navodi da će papirni dokumenti biti prilično ili veoma važni i u 2025. godini, u poređenju sa 76 odsto koji to smatra danas. Iako će mala i srednja preduzeća i dalje zavisiti od štampe i papirnih dokumenata, njihov značaj će se unekoliko smanjiti.
Ključni nalazi istraživanja govore da će buduće radno okruženje u malim i srednjim preduzećima više ličiti na stanje „manje papira“, a ne „bez papira“, kako se očekivalo s napretkom digitalnih tehnologija proteklih godina. Mala i srednja preduzeća planiraju da povećaju prihvatanje automatizacije procesa rada i alata za saradnju. U svemu tome potrebna im je podrška pouzdanih savetnika za digitalnu transformaciju, koji će uspešno integrisati usluge i rešenja za i dalje potreban rad s papirnim dokumentima i njegovo preplitanje s digitalnim radnim tokovima dokumenata.
Među izazovima koji do 2025. stoje pred upravljanjem štampanjem u malim i srednjim preduzećima, osim smanjenja upotrebe papira, nalaze se i: smanjenje opterećenja IT osoblja, poboljšanje analitike, poboljšanje sigurnosti dokumenata, mobilna štampa, smanjenje štetnog uticaja na životnu sredinu, efikasnost poslovnih procesa, smanjenje troškova potrošnog materijala i, naravno, smanjenje troškova hardvera. Za sve to je neophodno angažovanje neke MPS (Managed Print Service) kompanije, a 62 odsto američkih i 60 odsto evropskih malih i srednjih preduzeća navelo je da koriste neki oblik MPS‑a. Štaviše, 53 odsto malih i srednjih preduzeća kaže da će im MPS biti ključni investicioni prioritet do 2025. Nesumnjive su i neke prepreke koje treba prevazići, kao što je zabrinutost zbog sigurnosti podataka, koja je na vrhu liste sa 45 odsto, dok je briga za pouzdanost usluge na drugom mestu sa 39 odsto.
iPlus paketi rešenja za štampu
Štampač ili multifunkcionalni uređaj koji kopira, skenira i štampa treba da zadovolji potrebe kompanijskog radnog okruženja, a da i njegova cena i troškovi eksploatacije ne budu crna rupa u poslovnim rashodima. Crno‑belo ili u koloru (pa čak i štampanje u beloj boji), jednostrano ili obostrano, formata A4 ili A3… postoje brojne varijacije iPlus paketa usluga, u zavisnosti od potreba i mogućnosti klijenta. Svejedno da li se kompanija odluči da kupi ili rentira uređaje, kroz Basic, Standard ili Advanced paket, nivo usluge se prilagođava korisniku, bilo da je on mikrofirma u formi samozaposlenog preduzetnika ili multinacionalna kompanija sa hiljadama zaposlenih.
U razvoj iPlus koncepta optimizacije štampe kompanija Original ulaže svoje iskustvo koje je duže od četvrt veka. Zato je i mogla da ponudi celokupnu uslugu, koja kreće od konsultacija i analize trenutnog stanja, predloga odgovarajućeg štampača ili multifunkcionalnog uređaja, uz značajan popust u odnosu na uobičajen način nabavke te opreme. Već u Standard paketu iPlus usluga u ponudi su i pomoć pri odabiru mesečnog paketa i kompletna analiza trenutnog rešenja sa izradom predloga projekta optimizacije štampanja. Najviši, Advanced paket, obuhvata i podešavanje softvera prema potrebama korisnika, naprednu obuku korisnika i administratora sa IT podrškom, kao i instalaciju i održavanje softvera za kontrolu štampe.
Svi paketi iPlus usluga podrazumevaju pomoć pri odabiru uređaja, isporuku i instalaciju uređaja i osnovnu obuku operatera. Tu su i puna garancija tokom trajanja ugovora, redovno i vanredno održavanje uređaja, dostava tonera i potrošnog materijala, kao i korišćenje zamenskog uređaja. Uključeno je i sve vezano za softver: isporuka softverskog alata proizvođača opreme, softver za praćenje statusa uređaja i instalacija drajvera i softvera.
Na konkretnom primeru
Da vidimo kako iPlus izgleda u praksi, na primeru multifunkcionalnog uređaja Konica Minolta bizhub 226. U slučaju kupovine, kada uređaj postaje vlasništvo kupca, plaća se cena s popustom koja iznosi 647 evra, uz obavezu plaćanja paušala za štampu naredne dve godine (npr. za paket iPlus 2500 to iznosi 16,90 evra mesečno). U slučaju ranijeg raskida ugovora, uređaj ostaje u vlasništvu kupca, a on samo vraća odobreni popust koji je dobio prilikom kupovine, što iznosi 221 evro. Paket obuhvata i sav potrošni materijal za 2500 otisaka izuzev papira, kao i sve pomenute usluge iPlus paketa (garancija, održavanje, dostavljanje tonera, korišćenje zamenskog uređaja…) Tokom trajanja ugovora moguće je menjati ugovoreni broj otisaka, u skladu s promenom obima poslovanja.
Ako se klijent odluči za rentiranje istog uređaja, onda se ista cena sa popustom koja iznosi 647 evra plaća na 24 rate. U tom slučaju mesečna rata iznosi 26,96 evra, plus mesečni paušal za štampu od istih 16,90 evra, s takođe uključenim pomenutim uslugama iPlus paketa. Iako posle isteka rentiranja uređaj ne ostaje u vlasništvu, prednosti ove opcije za klijenta jesu u tome što se uređaj knjigovodstveno ne vodi kao osnovno sredstvo, pa ne postoji ni trošak amortizacije. Pogodnost je i to što, zbog stalnog napretka tehnologije štampanja, a i promena potreba firme, posle dve godine može da se uzme uređaj najnovije generacije. Za kompanije koje imaju veliki obim štampanja, ugovaraju se posebni uslovi koji mogu da obezbede rentiranje za nula dinara.
Kompletnu ponudu štampača i multifunkcionalnih uređaja svetskih brendova Konica Minolta i Oki, uz online izbor odgovarajućeg paketa iPlus usluga, možete da pronađete na originalgrupa.com/iplus.