BIZIT 2024

Istraživanje pokazuje da sve ređe kupujemo nove mobilne telefone

Prema istraživanju koje je sproveo Strategy Analytics korisnici mobilnih telefona se sve ređe odlučuju da ih menjaju za nove modele. Trenutno, prosek upotrebe jednog telefona je skoro tri godine. Razlog za to su sve više cene novijih modela, koje su u premium klasi odavno prešle 1000 dolara, ali i nedostatak inovacija na njima.

PCPress.rs Image

U isto vreme, proizvođači su smanjili period između izbacivanja novih modela na tržište, koji je nekad bio u skoro dve godine, a sada je taj interval samo godinu dana. Iako ova dva podatka na prvi pogled deluju kontradiktorno, u stvari imaju smisla. Pošto se smanjuje kupovina, proizvođači su prinuđeni da ponudom novih modela možda privole kupce da zamene svoje postojeće telefone, a da bi zadržali profit, moraju da povećavaju njihove cene.

Inače, u istraživanju prosečno vreme upotrebe jednog telefona je 33 meseca, a ako se sagleda samo starija populacija, tada prosek skače na više od tri godine.

Jedan od najvećih noviteta u poslednjih nekoliko godina biće podrška za 5G tehnologiju. Istovremeno će i cene telefona sa 5G podrškom biti prilično visoke (iznad 1000 dolara), što svaki četvrti korisnik smatra barijerom za kupovinom, uprkos tome što su se izjasnili da bi voleli da imaju takav telefon.

Pročitajte i:  Porast broja sajber-napada na kritičnu infrastrukturu

Neke kompanije, pokušavaju da taj problem prevaziđu na drugačiji način. Apple, na primer, je u poslednjih godinu dana mnogo uložio u iPhone trade-in biznis, nudeći korisnicima popust do 100 dolara ukoliko vrate stari iPhone, prilikom kupovine iPhone XR ili iPhone XS modela. Naravno, ta promocija je zapakovana u mnogo prozaičnije ruho, jer Apple naglašava da je takav način kupovine ekološki prihvatljiv izbor, koji je upotpunjen zadovoljstvom upotrebe najnovijeg iPhone-a.

Samsung je, sa druge strane, igrao na drugu kartu – guranjem telefona srednje klase u prvi plan. Na primer, njihova Galaxy A serija, čija cena je između 140 i 600 dolara, čini dve trećine prodaje Samsung telefona u Zapadnoj Evropi, sa godišnjim rastom prodaje od 20 odsto.

Prema sprovedenom istraživanju, korisnici koji su spremni da potroše više od 1000 dolara na telefon žele „wow“ faktor, a sve je manje telefona koji to mogu da im ponude…

Izvor: ZDNet

Facebook komentari:
Računari i Galaksija
Tagovi: , , , , ,