BIZIT plus

Jaguar će koristiti Tesline punjače za automobile

Jaguar se pridružuje Mercedesu, Polestar-u i drugim proizvođačima automobila u usvajanju Teslinih NACS punjača za vozila koja se prodaju u Severnoj Americi počevši od 2025. godine. Kompanija je potpisala ugovor sa Teslom da dobije pristup svojih 12.000+ superpunjača za svoje „trenutne i buduće kupce” koristeći njihove standarde.

PCPress.rs Image

Jaguar u klubu ozbiljnih igrača

„Sledeća generacija luksuznih električnih Jaguara, koja će biti lansirana 2025. godine, imaće NACS konektor bez potrebe za adapterom u SAD, Kanadi i Meksiku“, navodi se u saopštenju za javnost, dodajući da će usvojiti standard za „vozila i kućni punjači i adapteri za izvor i snabdevanje iz Tesle za I-PACE drajvere kada budu dostupni.” Jaguar je napomenuo da će njegova interna tehnologija baterije i energetske elektronike optimizovati stope punjenja i na Teslinim trenutnim V3 (250 kW) i nadolazećim V4 (350 kW) superpunjačima.

Jaguar je u poslednje vreme bio tih oko svojih planova za električna vozila, ali je još 2021. godine najavio da će postati potpuno električni brend do 2025. godine, a njegova divizija Land Rover 2024. godine će predstaviti šest novih električnih vozila – sve kao deo sveobuhvatne „Reimagine“ strategije. Kompanija će koristiti čistu električnu arhitekturu za svoju Jaguar liniju, zamenjujući gasna i hibridna vozila kao što su XE, XF, E-Pace i F-Pace sa potpuno električnim verzijama. Land Rover će u međuvremenu predstaviti dve odvojene platforme za potpuno električna i hibridna vozila.

Pročitajte i:  Tesla je pobedila u ratu za EV punjače

Mnogi, ako ne i većina, veliki proizvođači automobila sada su se prijavili za korišćenje Tesline mreže Supercharger, uključujući Fisker, Ford, GM, Honda, Jaguar, Mercedes-Benz, Nissan, Polestar, Rivian i Volvo. Izveštava se da je jedan broj u pregovorima, uključujući VW, Stellantis i Hiundai. Pored toga, druge mreže usvajaju NAC, uključujući ChargePoint i Electrify America. A nedavno je Tesla dobila 160 miliona dolara finansiranja za proširenje svoje mreže Supercharger u narednim godinama.

Sve to pokazuje mudrost u Teslinom gambitu pre više od deset godina da Superchargere učini jakom prodajnom tačkom za svoja električna vozila. Sada, mreža postaje ključna karakteristika i za druge proizvođače – u korist Tesle.

Izvor: Engadget

Facebook komentari:
Računari i Galaksija
Tagovi: ,