Kako nove tehnologije utiču na marketing?

U svetu koji se stalno menja, sve više se oslanjamo na tehnologiju i internet, a način na koji marketing funkcioniše se promenio i prilagodio. Inovacije kao što su društvene mreže, virtuelna i proširena stvarnost promenili su način na koji brendovi ciljaju na svoju publiku. Potrošači žele da ostvare direktne odnose sa omiljenim brendovima i žele da znaju zašto kompanija radi to što radi, a ne samo ono što nudi. Kroz nove tehnologije i medijske platforme, kompanije se trude da u isto vreme privuku i prodaju proizvod publicim, a ovo je pet rastućih trendova koji će oblikovati marketing strategije u 2018. godini.

Marketing na društvenim mrežama

Društvene mreže pokrivaju širok spektar platformi gde postoji unapred izgrađena publika i saobraćaj. Ako niste veliki poznavalac društvenih mreža, to je prilično lako naučiti, mada ćete možda želeti da potražite savet od agencije koje su specijalizovane za vođenje društvenih mreža i koje svakodnevno vrše ovakvu vrstu marketinga. Društvene mreže pomažu u kreiranju identiteta i svesti o brendu, a i daju prostor potrošačima za komunikaciju sa samim brendom. Stvaranje dosledne slike brenda i odabir prave platforme može učiniti čuda za marketing svakog biznisa. Takođe je lako pratiti podatke kako bi znali koji sajtovi funkcionišu i koliko prometa imaju. Platforme poput Facebook-a, LinkedIn-a, Twitter-a, Instagram-a i Yelp-a su odlična mesta da započnete sa marketing strategijom i promovisanjem na društvenim mrežama.

Visokotehnološko oglašavanje

Kako je tehnologija napredovala tako je i marketing sa njom. Koristeći internet, veb pretraživač pa čak i pametne telefone, za oglašavanje u bilo kom trenutku bilo gde, postalo je važan deo marketinga. Praćenjem kolačića u pretraživaču svakog od nas, kompanije mogu da reklamiraju proizvode pojedincima na osnovu sajtova koje su posećivali ili čak već nešto kupili sa istih. Koristeći informacije šta su ljudi već tražili i mešanjem istih u sadržaj koji potrošači već koriste, ne stvara osećaj posmatranja i ciljanja, što predstavlja novi i osetljivi deo oglašavanja u današnjem savremenom svetu, poznat kao retargeting.

Pročitajte i:  Robot-ranac za dodatni par ruku

Virtuelna i proširena stvarnost

Virtualna stvarnost je omogućila korisnicima da budu deo drugog sveta, živeći novo iskustvo koje može povećati povezanost sa proizvodom. VR može da donese novu primenu (storytelling) priče u okviru kampanja, tako što pruža kreativne načine za kupovinu, a samo neke od ideja su virtuelna kabina i virtuelna putovanja. AR ima još veći potencijal da pomogne većem broju brendova da se povežu sa svojim kupcima. Uvođenjem AR-a kao sastavnog dela društvenih mreža već je dovelo do mnogih autentičnih kampanja koje spajaju zabavne filtere, virtualna iskustva i zanimljivu integraciju svakodnevnih predmeta u novi svet.  AR nudi kompanijama priliku da komuniciraju sa klijentima, stvarajući emocionalnu vezu na način na koji tradicionalni oglasi ne mogu. Takođe je uočeno da štedi novac za oglašavanje, a i povećava profit. Što se tiče društvenih mreža, očekuje se mnogo novih ideja u narednim godinama. Snapchat je već uveo Lens Studio kako bi učinio kreativnu upotrebu AR lakšom, dok Facebook Spaces ima za cilj da odvede korisnike u virtuelni svet. Instagram već ulaže u AR kao deo Stories sektora i uskoro će biti više opcija za brendove i korisnike. Što se bude povećavao broj potrošača koji uživaju u ovakvim iskustvima, velika je mogućnost da brendovi koriste ove nove tehnologije da ističu svoju autentičnost i njihov fokus na iskustvenom marketingu.

AI i uspon botova

Veštačka inteligencija može da ima brojne namene kao deo marketing strategije. Očekuje se da će u 2018. godini AI ići ka daljoj personalizaciji i inteligentnijim razgovorima, te da će potrošači početi da se osećaju prijatnije u razgovoru sa digitalnim pomoćnicima i chat botovima koji pružaju uvid u ono što tek dolazi. Mašinsko učenje će još više napredovati i personalizacija će omogućiti brendovima da izgrade odnose sa svojom publikom. Uprkos početnoj opreznosti u interakciji sa botovima, izgleda da su potrošači sve otvoreniji da koriste ovaj vid komunikacije. Kako se budu pojavljivali drugi chat-botovi, korisnička podrška, e-commerce i društveni razgovori mogu značajno da se promene uz pomoć njih. Brendovi će moći da razviju poboljšane odnose sa svojim potrošačima, odgovarajući na njihova pitanja u realnom vremenu. Međutim, biće više nego ikada važno da se ljudski element uklopi i integriše sa AI-em. Pametne tehnologije mogu da postanu pametnije samo ako ih oni koji se bave marketingom obučavaju. Zamena ljudske interakcije ne bi trebalo da bude automatizovana i zbog toga će i dalje biti od ključnog značaja da se konverzacija učini prirodnom.

Pročitajte i:  20th Century Fox koristi AI za analiziranje filmskih trejlera

Blockchain

Popularnost ovog trenda je dostigla vrhunac u 2017. godini, ali očekuje se dalji razvoj u 2018. godini. Prema Grand View Research-u, blockchain tržište će do 2024. godine dostići vrednost od 7,74 milijarde dolara. Decentralizovani pristup podacima može doneti veliki uticaj na korisnike i marketing, menjajući ideju poslovnih transakcija. Blockchain donosi pitanja kao što su vlasništvo i sigurnost podataka kao i usklađenost privatnosti podataka. Ova tehnologija zapravo menja poslovni svet na globalnom nivou i ne može da zaobiđe marketing i brendove. Čak i ako je trend još uvek u ranoj fazi, promena je već počela i ljudi koji se bave marketingom bi trebalo, ako već nisu, da istraže šta ovo znači za njih. Potrebno je shvatiti da podaci nikome ne pripadaju i da će zbog toga biti teže skrenuti pažnju potrošača. Ako brendovi budu morali da plaćaju pažnju, to neće biti iznenađenje. Decentralizacija će pomoći pojedincima da pristupe svojim ličnim informacijama, a odnosi sa kupcima će postati teži, ali verovatno mnogo autentičniji.

Pročitajte i:  Najopasnije su "društvene mreže" koje nije moguće obrisati

Ova 2018. godina će biti godina kada se nove tehnologije približavaju svakodnevnom životu. Kao što vidimo, tehnologija nudi nove i uzbudljive načine za oglašavanje širem auditorijumu nego ikada ranije, dok je i dalje glavni fokus na pojedincu. Kompanije mogu da vide, da potrošači žele da se dobro osećaju u vezi sa tim šta kupuju i od koga kupuju, i tako koristeći tehnologiju odgovore na njihove zahteve. Ne radi se samo o dodavanju novih tehnologija vašem marketing miksu tek tako, već je vreme da revidirate vaše kreativne planove i uključite najadekvatniju tehnologiju koja vas može približiti potrošačima. Nove tehnologije mogu da donesu novu eru iskustvenog marketinga koji dopunjuje svest, nivo angažovanosti i konverziju (pretvaranje pasivnog posetioca sajta u aktivnog kupca). Od marketing stručnjaka se sada traži da pronađu najbolje korake za korišćenje svojih brendova da bi profitirali od ove promene, pomažući potrošačima da izvuku najviše od tehnologije. Dok ostavljamo za sobom početnu fazu testiranja, vreme je da istražimo kako nam mogu biti od koristi na dnevnom nivou

*Ključ dobrog marketinga, u doba digitalizacije, je da saznamo gde su naši potrošači. Najvažnije je definisati ciljnu grupu i za nju kreirati koristan sadržaj, koristeći sve raspoložive kanale komunikacije. Upravo ovo će biti tema BIZIT seminara Sve(t) je marketing koji organizujemo 6. juna u Klubu poslanika u Beogradu. 

Izvori: Information Age, Clickz

Facebook komentari: