BIZIT plus

Kako se boriti protiv spam-a?

spam mail Neke procene govore da neželjene poruke čine 60% ukupnog Internet saobraćaja, a da vreme posvećeno filtriranju ovakvih poruka prosečnu kompaniju košta čak 2.000 dolara godišnje po zaposlenom. Ako i vi dobijate toliku količinu neželjenih poruka da već razmišljate o promeni e-mail adrese (odnosno otvaranju nove, "nepoznate"), ne očajavajte; ono što vam treba jeste pametna strategija filtriranja neželjenih poruka, koja bi donela što je moguće viši stepen automatizacije. Koje sve korake možete preduzeti da biste izbegli ručno brisanje?

Osnovni vid odbrane je korišćenje filtera. To može biti zaseban softver koji filtrira poštu pre pokretanja e-mail klijenta, ili čak aplikacija na samom mail serveru, ukoliko želite da rešite ovaj problem na nivou firme. Većina antivirusnih paketa nudi spam filtere koji se integrišu sa e-mail klijentom i poboljšavaju njegovu "veštačku inteligenciju" za prepoznavanje neželjenih poruka – koristite ih! Vodite računa o tome da se vaš antivirusni/antispam softver svakodnevno osvežava, jer to presudno utiče na njegovu pouzdanost.

Koristite "bele" i "crne" liste aplikacija i filtera za spam, jer ćete na taj način ne samo morati manje toga da brišete sami, već ćete izbeći i da neka poruka sa poznate ("prijateljske") adrese greškom završi filtrirana. Spam filteri poseduju algoritme koji im omogućavaju da uče na primerima poruka, tako da je uputno svaku poruku koja je promakla filteru odgovarajuće označiti, u nadi da će slične poruke ubuduće biti filtrirane. Ne ustručavajte se da podesite parametre antispam softvera u skladu sa potrebama; svaki mehanizam omogućava da se restriktivnost filtriranja fino podešava.

Pročitajte i:  Google Search se bori protiv sadržaja niskog kvaliteta

Tehnologija filtriranja nije svemoguća, ali je vaša svest o merama predostrožnosti odlično dopunjava. Tu podrazumevamo pre svega izbegavanje ostavljanja vaše e-mail adrese na mestima gde to nije neophodno, odnosno njeno kamufliranje (najčešće dodavanjem viškova za koje bi živom korisniku bilo jasno kako da ih "dekodira") gdegod je to moguće. Svakako nemojte pod svojom pravom e-mail adresom učestvovati na diskusijama po forumima i news grupama!

Ukoliko ste vlasnik domena, problem sa neželjenom elektronskom poštom je znatno ozbiljniji od onoga sa kojim se hvataju u koštac vlasnici individualnih adresa na domenima Internet provajdera. Međutim, kao vlasnik domena imate i bolje mogućnosti za kontrolu spam poruka, samo treba pažljivo planirati svoje pojavljivanje na Web-u. Za početak, na svakom sajtu koji traži autentifikaciju prijavljujte sa sa novom e-mail adresom, na primer da ispred znaka @ stavite ime sajta na kome se prijavljujete. Poštu koja vam bude slata sa tog sajta svakako ćete dobiti (jer za svaku adresu koja nije unapred definisana poruke stižu u osnovni mailbox vas kao administratora domena), a ako se kasnije pokaže potreba za odbijanjem pošte koja stiže na nju, jednostavno ćete podesiti filtere. Ujedno ćete znati koji je sajt "krivac" za poplavu spam-a do koje je eventualno došlo, pa ćete na osnovu toga moći da preduzmete i druge mere.

Pročitajte i:  X (Twitter): Korisnici će morati da plaćaju za otvaranje naloga

Izvor: PC 1000

Facebook komentari: