BIZIT plus

Kako su se razvijale društvene mreže u proteklih 15 godina

S obzirom na globalni uticaj društvenih mreža, čudno je razmišljati o tome koliko je ova vrsta medija mlada. Pre početka 2000-ih, ako ste želeli da se povežete sa davno izgubljenim prijateljem, trebalo je da budete pravi detektiv da biste pronašli kontakt podatke. Danas je stvar mnogo jednostavnija. Treba samo da im ukucate ime na Facebook-u (ili LinkedIn-u) i oni će se odmah pojaviti.

PCPress.rs Image

Dominacija i uticaj platformi društvenih mreža trenutno takođe ima tendenciju da izmeni naše pamćenje. Teško je setiti se vremena kada Facebook nije bio gigant – ali i to smo preživeli i nije bilo tako davno. Imajući to u vidu, portal TNW želeo je da vrati malo ravnoteže u svet društvenih mreža, na jedini način na koji zna: izradom animiranih grafikona koji prikazuju broj aktivnih korisnika na svakoj platformi tokom poslednjih 15 godina. Drugim rečima, uzeli su podatke o broju korisnika najpopularnijih društvenih mreža u poslednjih 15 godina i napravili vrlo zanimljivu animaciju njihovog razvoja.

Izvlačili su podatke iz godišnjih (ili kvartalnih) izveštaja kompanija koje su javno objavile brojke, ali su i vršili procene tu i tamo kako bi dobili odgovarajuće cifre. U suštini, animacija ima pomalo zabavan karakter, a ne striktno precizan na osnovu kojih ćete donositi komplikovane poslovne odluke. Prateći pojedini stubac u ovoj animaciji možemo dobiti jasnu sliku istorije svake društvene mreže. Prva interesantna stvar je da LinkedIn postoji od samog začetka društvenih mreža. Takođe mnogo pričamo tužnoj sudbini MySpace-a, ali kreatori Friendster-a se verovatno izjedaju zbog gubitka tako velikog tržišnog udela. Interesantno je i to što je Google Buzz bila godinu dana ili dve treća najpopularnija društvena mreža.

Pročitajte i:  Bluesky dobio skoro milion novih korisnika za jedan dan

Međutim to je samo mali deo, nakon svakog ponovnog gledanja animacije uvek može da se pronađe nova zanimljiva činjenica. Jedno je sigurno, sudeći po tome koliko puta se prvo mesto menjalo u proteklih 15 godina, nijedan gigant društvenih mreža ne bi trebalo da se odmara na lovorikama. Zaista, u ovom sektoru sve je moguće.

Izvor: TNW

Facebook komentari: