Ključ za uspešan marketing je brzo reagovanje

Kompanija Starbucks je već dugo poznata po svojim dobrim marketinškim strategijama, te je nedavno uspela da jedan ozbiljan incident pretvori u reklamnu kampanju.

Naime, problem je nastao kada je prodavac iz jednog Starbucks prodajnog objekta u Filadelfiji pozvao policiju pošto dvojica afro-amerikanaca, koji su već neko vreme sedeli u lokalu, nije naručila kafu. Nakon što je policija stigla, muškarci su uhapšeni zbog nezakonitog ulaska u prostor koji pripada kompaniji, te niko nije čuo ono što su pokušavali da objasne – da kafu nisu naručili odmah jer su čekali još jednog prijatelja da im se pridruži. Muškarac kojeg su čekali stigao je na mesto incidenta u trenutku hapšenja, te potvrdio njihovu priču.

Incident je, naravno, izazivao burne reakcije javnosti, te je Starbucks odgovorio odlukom da 29. maja zatvori 8.000 svojih objekata, a kako bi zaposleni prisustvovali treningu na temu rasnih predrasuda. I ova najava je izazvala reakcije javnosti, te su reagovali mnogi koji se na ovaj prodajni lanac svakodnevno oslanjaju u potrazi za svežom kafom.

Pročitajte i:  Pirate Bay ponovo koristi CPU korisnika za rudarenje kriptovaluta

Starbucks često ističu zbog inteligentnih marketinških kampanja, a najvažnija lekcija koju nudi ovaj incident je da je pravi test marketinške strategije neke kompanije u tome koliko je ova prilagodljiva, te koliko brzo reaguje u situacijama koje bi mogle da se negativno odraze na poslovanje. Dakle, važno je to koliko brzo kompanija može da reaguje na sopstvene greške, ali i na greške konkurentskih kompanija.

Marketinška strategija predstavlja jedan od najvažnijih segmenata poslovanja, bilo da se radi o malom porodičnom biznisu, ili o velikoj kompaniji, a najvažnija je sposobnost brzog reagovanja u situacijama kada se ukažu dobre prilike za kampanju. Tako je neophodno da se ponekad odstupi od prethodno planiranih strategija, a da bi se iskoristile prilike koje se stvaraju neočekivano. To može da uključuje kreiranje kampanja koje su odgovor na grešku neke konkurentske kompanije, pa je prepoznavanje povoljnog trenutka od ključnog značaja, kao i način na koji se reaguje.

Postoji više načina na koje neka kompanija može da reaguje na marketinške prilike, a jedan od najpopularnijih je svakako komuniciranje putem društvenih mreža. Najviše pažnje u okviru ovakvih strategija privlače one kompanije koje su pronašle kreativne načine da komuniciraju sa potencijalnim klijentima, a jedan od takvih načina je i reagovanje na greške konkurentskih kompanija, koje, prema iskustvima uspešnih strategija, mora da bude umereno, te duhovito i inteligentno.

Pročitajte i:  Njujork istupio protiv Ubera

Tako zaključujemo da postoji prostor da neka kompanija profitira na greškama svojih rivala, a jedan od najboljih primera je onaj koji se tiče kompanija Uber i Lyft. Naime, vrednost deonica kompanije Uber značajno je opala nakon serije skandala koji su kompaniju prikazali u negativnom svetlu, te je od 2015. godine udeo Uber-a na tržištu sa 90% pao na 75%, dok je Lyft u isto vreme zabeležio rast, te sa 21,2% došao na 24,7%. Jedana od strategija kompanije Lyft u to vreme uključivala je i donaciju organizaciji American Civil Liberties Union, a u visini od milion dolara, što je bila reakcija na zakone kojima je Tramp imigrantima zabranio ulazak u zemlju, ali i na to što se izvršni direktor kompanije Uber – Travis Kalanick – pridružio Trampovom ekonomskom savetodavnom telu.

Na kraju, postoje i situacije u kojima bi trebalo da se manje reklamira, pa neke kompanije donose odluke da povuku svoje marketinške sadržaje sa servisa koji su u vlasništvu neke kompanije koja se u tom trenutku nalazi usred skandala. Primer za to je i ono što se nedavno dešavalo sa kompanijom Facebook, koja se našla u centru Cambridge Anyalitica skandala, zbog čega su kompanije Sonos i Mozilla objavile da povlače svoje reklamne sadržaje sa platformi ove kompanije. Takav postupak omogućava brendovima da se distanciraju od skandala koji je u toku, a pre nego što i sami postanu deo kontroverze, te da korisnicima pošalju pozitivnu poruku.

Pročitajte i:  Spotify uklanja reklame i onima koji servis koriste besplatno

*Ključ dobrog marketinga, u doba digitalizacije, je da saznamo gde su naši potrošači. Najvažnije je definisati ciljnu grupu i za nju kreirati koristan sadržaj, koristeći sve raspoložive kanale komunikacije. Upravo ovo će biti tema BIZIT seminara Sve(t) je marketing koji organizujemo 6. juna u Klubu poslanika u Beogradu.

Izvor: Forbes

Facebook komentari: