ePlaneta

Komentar: Korona i tržište rada

Novi Coronavirus nas nije samo naučio da održavamo društvenu distancu i pazimo na higijenu, već je počeo da reorganizuje i tržište rada. Dostavljač je postao moj novi najbolji prijatelj…

PCPress.rs Image

Svi smo svesni gubitaka koje su mnoge delatnosti i firme pretrpeli u ovih nekoliko meseci od kada se pojavio prvi zaraženi u Srbiji. Mnogi su se kajali što nisu osposobili dostavu ranije. Neka zanimanja postala su važnija od drugih, a neke navike se više nikada neće vratiti na staro.

Ko je tražen(iji)?

Prema nekim podacima s LinkedIn‑a, najviše su se tražili prodavci, zdravstveni radnici, dostavljači, radnici u skladištu, građevinari, programeri, marketari, psiholozi i vozači. Meni je posebno zanimljivo to što su ljudi možda najzad shvatili da je psihičko zdravlje jednako važno kao i fizičko i da nije sramota tražiti pomoć kad te nešto boli. U ovom slučaju – duša, a to zna nekad više da boli od slomljenih kostiju.

U krizna vremena tačno se vidi ko ti je samo šef, a ko je i čovek

Ljudi su sve više počeli da se okreću poljoprivredi: kupujmo domaće kad su granice zatvorene. Počeli smo izuzetno da cenimo sve tete na blagajnama, medicinske sestre i ostale koji su radili punom parom dok smo mi sedeli kod kuće. Mnogi biznisi su tek sad videli vrednost online kupovine, a mnogi su se usudili da prvi put i plate online (tužno, ali istinito). Ma, nije bilo ništa slađe nego kad naručim i platim sve što mi treba, dobijem na vrata i posle provedem još pola sata u dezinfekciji (što je onaj manje sladak deo deo). Neke je čak korona naterala da razmišljaju o marketingu umesto samo da bacaju pare, pa čak i naprave Web 2020. godine.

Pročitajte i:  Komentar: Stigao je 4o

Gubitnici

Ugostiteljstvo i turizam su najviše stradali, pa možemo samo reći da je sreća što naša zemlja ne živi primarno od turizma, pa ćemo gubitke nekako pregurati. To ne znači da će se manje tražiti konobari ili turistički vodiči, samo ćemo morati da se naviknemo na neki novi režim rada, putovanja i druženja u restoranima. Možda će biti manje ugovora na duže staze, ali će opstati.

Mnogi biznisi su tek sad videli vrednost online kupovine, a mnogi su se usudili da prvi put i plate preko Interneta

Zbog svih ovih gubitaka, sigurno je da će mnoge firme napraviti neke drugačije poslovne strategije za naredne godine. Mi ćemo se kao potrošači nešto drugačije ponašati, opreznije ići u gužve i sigurno se više nećemo smejati Kinezima što svuda idu s maskama. I svakako, moj dubok naklon svima onima koji nisu davali otkaze uprkos gubicima, jer u krizna vremena tačno se vidi ko ti je samo šef, a ko je i čovek.

Facebook komentari:
SBB

Tagovi: , , ,