Korisnici YouTube-a često naleću na lažne i opasne sadržaje

Podaci Istraživačkog centra Pew naglašavaju dobre i loše strane YouTube platforme. Istraživanje koje je sprovedeno nad 4.594 odraslih lica u Americi pokazuje da ljudi svih godina koriste YouTube. U većini slučajeva ga koriste da bi otkrili kako da urade nešto što nikada nisu i nemaju informacije o tome, a pored toga i u svrhe zabave. Nažalost, većina YouTube korisnika je prijavila da su bili izloženi lažnim video sadržajima prilikom posete ovoj platformi.

U najboljem slučaju, YouTube je dobar izvor informacija za korisnike, i 87% ispitanika je reklo da ga smatraju veoma značanjim izvorom za učenje novih stvari. Ovaj benefit je značajan za sve starosne grupe, sa više od 50% korisnika starosti od 18 do 29 godina i 41% ispitanih starijih od 65% koji su se izjasnili da redovno koriste YouTube za učenje novih veština.

Tu je i druga strana korišćenja ove platforme, jer na njoj postoji veliki broj sumnjivih sadržaja. Pew je objavio da u je proseku tri od pet osoba imalo susret sa video sadržajima u kojima su ljudi u opasnim ili zabrinjavajućim situacijama. Dve trećine ispitanika je reklo da su bar jednom naleteli na lažne sadržaje, a čak 15% njih da na takav sadržaj naleću redovno.

Pročitajte i:  Apple po prvi put iPhone događaj uživo emituje i na Twitter-u

YouTube se već neko vreme bori sa problemom pojave uznemirujućih sadržaja na platformi. YouTube se našao u žiži kada je top trending video promovisao teoriju zavere o studentima koje su bile žrtve masovnog streljanja u srednjoj školi u Floridi. Kao komentar na slična dešavanja, rekli su da rade na tome da imaju tabove na svakom sadržaju koji krši neka pravila ili je uzmemirujući. Na primer, u prvoj polovini 2018.godine su uklonili više od 17 miliona video sadržaja koji su prekrišli YT pravila, a većina sadržaja je bilo obeleženo kao sistemi za mašinsko učenje. Pored toga, dodali su i fukciju koja omogućava da se ističu kredibilne vesti, naročito za vreme bitnih događaja. Ova stavka je najavljena u julu kao deo investicije vredne 25 miliona dolara.

Izvor: Engadget

Facebook komentari:

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.